• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 08.07.16, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgus Putini semu ehitatava Kertši silla hind

Pärast Krimmi annekteerimist alustas Venemaa oma emamaalt Krimmi poolsaarele Kertši viiva 19 kilomeetri pikkuse silla planeerimist.
Kertši silla ehitus.
  • Kertši silla ehitus.
  • Foto: epa
Täna teatas töö tellija, riiklikke teid haldava Rosavtodori allfirma Taman pressiteenistus, et Kertši silla kogumaksumus on 227,9 miljardit rubla (3,2 mld eurot).
Ehituse peatöövõtja on kontsern Stroigazmontaž, mille ainuomanik on Venemaa presidendi Vladimir Putini hea sõber ja džuudopartner Arkadi Rotenberg. Firma, mis pole varem ühtegi silda ehitanud, sai selle riikliku tellimuse ilma konkursita, kirjutas mõni aeg tagasi Vene majandusleht Vedomosti. Seni on ettevõte tuntud kui Gazpromi suurim töövõtja, ehitades riigifirmale gaasitrasse. Seepärast pidi Stroigazmontaž silla ehitamiseks palkama palju alltöövõtjaid, kirjutas Vedomosti.
Teine Vene ärileht Kommersant aga kirjutas, et läbirääkimisi peeti lisaks Vene firmadele ka Türgi ja Lõuna-Korea omadega. „Minu jaoks on see tõenäoliselt viimane suurprojekt – ja see pole raha teenimise eesmärgiga,“ ütles Rotenberg toona Kommersandile. „See on, kui lubate, minu panus riigi arengusse.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kertši sillale rajatakse auto- ja raudtee: neljarealisele sõiduteele arvestatakse sõitma 40 000 masinat ööpäevas, kaherealisele raudteele aga mõlemal suunal liikuma 47 rongi. Lepingu järgi peab sild valmis saama 2019. aastal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele