Maanteeamet kaalub Starshipi pakirobotitele seadusega reeglite kehtestamist, et vältida terrorismi ja õnnetusi.
- Robotist saab saadetise kätte sarnaselt pakiautomaadiga – selleks on vaja spetsiaalset koodi või mobiilirakendust. Foto: Starship Technologies
Mullu sügisel selgus, et Eesti seni suurima tehnoloogiaime ühed loojad on saladuskatte all valmistanud 15 kuud robotit, mis peaks täielikult muutma seda, mismoodi saadetisi inimestele koju tuuakse.
Pakkide kojukannet muudavad tundmatuseni Skype’i asutajate hulka kuulunud Ahti Heinla ja Janus Friis, kelle loodud idufirma Starship Technologies on välja töötanud iseliikuva pakikanderoboti. Ettevõtte ärijuht Allan Martinson ütles toona, et seda võib liialdamata kutsuda kandidaadiks uue Skype’i tiitlile. Starship Technologies isesõitvat pakirobotit peaks tooma revolutsiooni logistikasse ja tegema tavapärase kullerteenuste 10-15 korda praegusest odavamaks.
Kogu maailmas laineid löönud robotite jaoks kaalub maanteeamet nüüd ka eraldi seadust, sest tänaval liikuvad robotid peavad olema ohutud,
kirjutab uudisteportaal geenius.ee. “Kui Starshipiga ei juhtu nii nagu enamike
start-up'idega ja kui nende robotite kasutus läheb massiliseks, see on kindlasti liiklusohutuse seisukohalt väljakutse,” ütles maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits.
Tema sõnul pole praegu üksikute proovirobotite liikumisest probleeme. "Aga kui neid tuleb teedele kümnetes tuhandetes, siis tekib kokkupuutepunkte nii autode kui jalakäijatega päris palju ja siis peaks nende liiklus olema selgemalt reglementeeritud.”
Siiski möönab Ernits, et enamiku idufirmade saatuseks on küll läbikukkumine, mistõttu iga idee peale ei maksa amet kohe regulatsiooni luua.
Mida peaks uus seadus reguleerima,
loe geenius.ee.Seotud lood
Pakiroboteid tootev eestlaste idufirma Starship Technologies kaasas miljoneid eurosid investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Mercedes-Benzi omanikfirma Daimler.
Alates tänasest saavad Redwood City ja Washingtoni elanikud ja ettevõtted tellida oma toidu kohale Starshipi pakirobotiga.
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.