Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sarapuuga seostatud prügivedajal pole Nõmmel jäätmeveo luba

    Ootamatult Tallinna linnaisade lemmikprügivedajaks kerkinud OÜ Baltic Waste Management, keda seostatakse abilinnapea Arvo Sarapuu ärihuvidega, on märtsi algusest Nõmmel jäätmeid vedanud ebaseaduslikult.

    Sellest loast nüüd suurt probleemi teha… no ma ei tea… las Tallinna keskkonnaamet tegeleb selle arusaamatusega.

    Arvo Sarapuu,
    Tallinna abilinnapea
    Kuna keskkonnainspektsioon sai teateid Nõmmel jäätmevedaja vahetusest tekkinud probleemide kohta, asuti asja selgitama ning tuligi välja, et Baltic Waste Management (BWM) teostab Nõmme linnaosas jäätmete vedu selleks vastavat jäätmeluba omamata.
    Keskkonnainspektsioon algatas rikkumise asjaolude selgitamiseks väärteomenetluse ning tegevuse seadusega kooskõlla viimiseks haldusmenetluse.
    Samuti leidis keskkonnainspektsioon, et võimalikuks lahenduseks on jäätmeloa saamiseni BWM-i tegevuse peatamine ja seniks jäätmeveo korraldamine teiste jäätmeluba omavate ettevõtete kaudu.
    Juriidilist isikut võib jäätmete käitlemise eest jäätmeloata karistada kuni 32 000 euro suuruse rahatrahviga.
    Sarapuu: las keskkonnamet tegeleb
    „Sellest loast nüüd suurt probleemi teha… no ma ei tea… las Tallinna keskkonnaamet tegeleb selle arusaamatusega,“ sõnas Tallinnas jäätmemajandust kureeriv abilinnapea Sarapuu.
    Tema kinnitusel on Tallinnas varem teistegi vedajate puhul juhtunud, et riigi keskkonnaamet pole õigeks ajaks suutnud luba väljastada, kuid erilist probleemi pole sellest senini tehtud. Näiteks Ekoviri puhul venis menetlus pool aastat. Aru ei saa, miks, imestas Sarapuu.
    Sarapuu suunaski teraviku riigi keskkonnaameti poole, et kui BWM esitas jäätmeloa taotluse eelmise aasta 16. novembril ja loa menetlemiseks on ette nähtud kuni kolm kuud, siis miks seda siiani väljastatud pole.
    Kuid seaduse järgi ei tohiks BWM praegu Nõmmel jäätmeid vedada? „Neil on teistes piirkondades olemas luba. Selles mõttes ei ole probleemi,“ arvas Sarapuu.
    Linnavõim jäätmevedu praegu ei peata? „Vaatame, kuidas olukord kujuneb. Tallinna keskkonnaamet lubas kontakteeruda riigi keskkonnaametiga, et see luba kiiresti välja antaks. Või siis selgitataks, miks menetlus endiselt kestab. Seejärel otsustame,“ sõnas Sarapuu.
    BWMi juhataja ning omanik Kaido Laanjärv märkis napilt, et jäätmeloa taotluse andsid nad juba novembris sisse ning millegipärast on selle menetlus veninud.

    nimi:Argo Luude,

    amet:AS Eesti Keskkonnateenused juhataja

    Jäätmeluba on nii elementaarne asi

    Jäätmeluba on esimene asi, mis tuleb korraldatud jäätmeveo hanke võidu järel korda ajada. See on nii elementaarne asi. Ma ei oleks tulnud selle pealegi, et keegi tuleb ilma loata massiteenust osutama.

    Jäätmevedaja ei tohi ilma luba omamata jäätmeid vastu võtta ja ka neid üle anda. Trahvi peaks saama nii Tallinna jäätmekeskus, et ta on sellise loata jäätmevedaja lubanud Nõmmele vedama, kui ka vedaja.  

    Selle loa olemasolu kontrollimine on Tallinna linnavalitsuse ülesanne. Tallinna keskkonnaamet on detailideni kontrollinud Eesti Keskkonnateenuste jäätmelubasid ja esitanud põhjalikke ja detailseid vastuväiteid riiklikule keskkonnaametile ning palunud ka munitsipaalpolitseil kontroll läbi viia, kui neile midagi pole meeldinud. Seda üllatavam on, et hetkel saab jäätmeid vedada luba üldse omamata. Tekib küsimus erinevate ettevõtete võrdsest kohtlemisest.

    Ma tean, et väga paljudes omavalitsustes on lepingus kirjas, et kui jäätmevedajal ei ole mingiks kuupäevaks saadud korraldatud jäätmeveo luba, siis tähendab see lepingu lõppemist. Need kaks asja käivad koos. Korraldatud jäätmevedu ilma jäätmeluba omamata ei tohi teha.

    Senine praktika ongi olnud, et jäätmeluba omamata on tulnud vastava teenuse osutamine peatada. See on olnud nii omavalitsuste, keskkonnainspektsiooni kui ka riikliku keskkonnaameti seisukoht.

    Keskkonnainspektsioon: Tallinn vastutab
    Tallinna linnavalitsusele saadetud kirjas tuletas keskkonnainspektsioon meelde, et jäätmeseadusest tulenevalt on nii keskkonnainspektsiooni kui ka kohaliku omavalitsuse üksuse puhul tegu järelevalvepädevust omava asutusega, mis ei saa aktsepteerida ebaseaduslikku tegevust. Järelevalvepädevust omav asutus peab võtma tarvitusele meetmed olukorra nõuetega kooskõlla viimiseks. Kuivõrd tegu on kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatava jäätmeveoga, siis esmane reageerimiskohustus on kohaliku omavalituse üksusena Tallinna linnavalitsusel.
    Seetõttu palus keskkonnainspektsioon linnavalitsusel viivitamatult reageerida ning informeerida inspektsiooni ebaseadusliku tegevuse lõpetamiseks rakendatavatest meetmetest.
    Hiljuti kirjeldas Eesti Ekspress, kuidas Tallinna prügimajandust korraldava abilinnapea Arvo Sarapuu väimees ja Sarapuu ärigrupi ATKO juht Margo Tomingas osaleb salaja Tallinna prügiäris. Ekspressi loo järel teatas prokuratuur, et kontrollib neid väiteid.
    Äripäev kirjutas eelmise aasta septembris, kuidas Tallinna prügiveohangetel on kui välk selgest taevast turgu võtmas jäätmeäris täiesti tundmatud tegijad, konkurendid kahtlustavad abilinnapea Sarapuu kureeritava linnavõimu abi ja suunamist.
    Hangetel oli välja joonistumas muster, kus ühispakkujad – mullu 6000 euro suuruse käibega konsultatsioonifirma Baltic Waste Management (BWM) koos poolemiljonilise käibega bussiveoteenust pakkuva Tapa Autobussipargiga on edukaimad kõikides pealinna piirkondades, kus nad on osalenud.
    Ainsaks erandiks on seni üks piirkond Lasnamäel. BWM registreeriti äriregistris Tallinna hangete väljakuulutamise järel 2014. aasta oktoobris. Ettevõtte juht ja omanik on endine Tallinna keskkonnaameti korraldatud jäätmeveo sektori juhataja Kaido Laanjärv. Kunagi, 2000. aastate alul oli Laanjärv ametis Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti ühistranspordi projektijuhina. Umbes samal ajal pidi sama ameti ühistranspordiosakonna juhataja kohalt korruptsiooniskandaaliga lahkuma praegu bussivedudega tegelevat ATKO Gruppi juhtiv Margo Tomingas, kes on omakorda Tallinna jäätmemajandust kureeriva abilinnapea Arvo Sarapuu väimees.
    Sarapuu kinnitas septembris Äripäevale ja hiljuti ka Eesti Ekspressi uudise peale, et tal puudub igasugune avalik või varjatud osalus prügifirmas BWM.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Leedu suurettevõtted odavnesid suure käibega
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Suurima käibega olid teisipäeval Leedu ettevõtted, nimelt Ignitis grupė aktsiatega kaubeldi Balti turgudel enim, 345 188 euro eest ning aktsia odavnes seejuures -0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Eesti kaotas elektriühenduse Soomega
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.
Esmaspäeval katkes elektriühendus Eesti ja Soome vahelises kaablis Estlink 1.