• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,52
  • DOW 30−0,25%45 768,36
  • Nasdaq −0,03%22 342,83
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,73
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,07%6 610,52
  • DOW 30−0,25%45 768,36
  • Nasdaq −0,03%22 342,83
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,73
  • 13.09.17, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Varuosade tootjad: elektriautod viivad töökohad Hiina

Fookuse koondumine elektriautode tootmisele ja arendamisele võib tuua löögi alla miljonid töökohad Euroopas, arvavad autovaruosade tootjad ja nende Euroopa ühendus (CLEPA), vahendab Reuters. Autoakude tootmises on jäme ots Hiina, Jaapani ja Lõuna-Korea käes.
Varuosade tootjad kardavad, et iga Euroopas toodetud elektriauto viib 4000-7000 eurot Aasia konkurentide taskusse
  • Varuosade tootjad kardavad, et iga Euroopas toodetud elektriauto viib 4000-7000 eurot Aasia konkurentide taskusse
  • Foto: EPA
Euroopa autotootjad nagu Volvo, Mercedes, Jaguar ja Volkswagen on järjepanu heitnud Teslale kinda ja lubanud lähima kümnendi jooksul liikuda sisepõlemismootoriga masinate tootmiselt üle elektriautodele. Puhtama tehnoloogia tähe all räägitakse kümnetesse miljarditesse ulatuvatest investeeringutest.
Seejuures on autovaruosade tootjate hinnangul ei räägita piisavalt tõsiasjast, et ühe elektriauto tootmiseks peab maksma 4000-7000 eurot hiinlastele. Autovaruosade tootjate ühenduse juht Roberto Vavassori sõnul on sõltuvus sama suur ka Aasiast pärit sensoritest ja mikrokiipidest.
Autotootmisel nihkumine elektrimootorite suunas on ka poliitiline toetus: Briti ja Prantsuse valitsus tahavad õhusaaste alandamiseks pikas perspektiivis sisepõlemismootorid kõrvale heita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vavassori sõnul on ebaõiglaselt jäetud kõrvale küsimused, kuidas seda masinat edasi arendada. Teine variant on arendada sünteetiliste kütuste tootmist, mis kaotaks vajaduse suurteks investeeringuteks laadimispunktide loomisel.
Autotööstuses on Euroopa Liidus kokku 12,6 miljonit töökohta ehk 5% kogu tööhõivest. Autovaruosade tootmises lööb Euroopas kaasa umbes 5 miljonit inimest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele