• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • 13.09.17, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Varuosade tootjad: elektriautod viivad töökohad Hiina

Fookuse koondumine elektriautode tootmisele ja arendamisele võib tuua löögi alla miljonid töökohad Euroopas, arvavad autovaruosade tootjad ja nende Euroopa ühendus (CLEPA), vahendab Reuters. Autoakude tootmises on jäme ots Hiina, Jaapani ja Lõuna-Korea käes.
Varuosade tootjad kardavad, et iga Euroopas toodetud elektriauto viib 4000-7000 eurot Aasia konkurentide taskusse
  • Varuosade tootjad kardavad, et iga Euroopas toodetud elektriauto viib 4000-7000 eurot Aasia konkurentide taskusse
  • Foto: EPA
Euroopa autotootjad nagu Volvo, Mercedes, Jaguar ja Volkswagen on järjepanu heitnud Teslale kinda ja lubanud lähima kümnendi jooksul liikuda sisepõlemismootoriga masinate tootmiselt üle elektriautodele. Puhtama tehnoloogia tähe all räägitakse kümnetesse miljarditesse ulatuvatest investeeringutest.
Seejuures on autovaruosade tootjate hinnangul ei räägita piisavalt tõsiasjast, et ühe elektriauto tootmiseks peab maksma 4000-7000 eurot hiinlastele. Autovaruosade tootjate ühenduse juht Roberto Vavassori sõnul on sõltuvus sama suur ka Aasiast pärit sensoritest ja mikrokiipidest.
Autotootmisel nihkumine elektrimootorite suunas on ka poliitiline toetus: Briti ja Prantsuse valitsus tahavad õhusaaste alandamiseks pikas perspektiivis sisepõlemismootorid kõrvale heita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vavassori sõnul on ebaõiglaselt jäetud kõrvale küsimused, kuidas seda masinat edasi arendada. Teine variant on arendada sünteetiliste kütuste tootmist, mis kaotaks vajaduse suurteks investeeringuteks laadimispunktide loomisel.
Autotööstuses on Euroopa Liidus kokku 12,6 miljonit töökohta ehk 5% kogu tööhõivest. Autovaruosade tootmises lööb Euroopas kaasa umbes 5 miljonit inimest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele