• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,43
  • DOW 300,13%45 894,63
  • Nasdaq 0,64%22 282,87
  • FTSE 100−0,03%9 280,78
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,11
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,43
  • DOW 300,13%45 894,63
  • Nasdaq 0,64%22 282,87
  • FTSE 100−0,03%9 280,78
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,11
  • 03.04.18, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuakadeemia taotleb revolutsioonilist patenti

Eesti Lennuakadeemia alustab arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus, eesmärgiks konstrueerida reisilennukitele uudne tagatiib, mis on töökindlam, vähendab kütusekulu ning keskkonna saastamist.
Airbusi A321 neo LR testlennul.
  • Airbusi A321 neo LR testlennul.
  • Foto: Lennuakadeemia
Uudse tagatiivalahenduse (SBS - swivel beam system) on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see pälvis juba lennukitootja Airbus tähelepanu. Airbusi teadus- ja arendusosakonna peakonstruktor Daniel Reckzeh hindab ideed nutikaks ning tema sõnul annab see eelise võrreldes praegu kasutusel tagatiibade konstruktsioonidega. Lisaks märgivad spetsialistid, et see on lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistusega.
Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kütusekulutusi kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta, märgib lennuakadeemia oma pressiteates.
Hiljuti edukalt testlennud läbinud Airbusi uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni miljoni euroni aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lauk lisas, et SBS-lahendus on rakendatav laiemalt, alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni. "Oleme andnud patenditaotluse Euroopa patendiametisse, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada."

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele