Eesti Lennuakadeemia alustab arenduskoostööd maailma ühe suurima lennukitootjaga Airbus, eesmärgiks konstrueerida reisilennukitele uudne tagatiib, mis on töökindlam, vähendab kütusekulu ning keskkonna saastamist.

- Airbusi A321 neo LR testlennul.
- Foto: Lennuakadeemia
Uudse tagatiivalahenduse (SBS - swivel beam system) on välja töötanud Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendusosakonna spetsialist Peep Lauk ning see pälvis juba lennukitootja Airbus tähelepanu. Airbusi teadus- ja arendusosakonna peakonstruktor Daniel Reckzeh hindab ideed nutikaks ning tema sõnul annab see eelise võrreldes praegu kasutusel tagatiibade konstruktsioonidega. Lisaks märgivad spetsialistid, et see on lihtsama ehituse, kergema kaalu ning väiksema õhutakistusega.
Peep Laugu sõnul on nutika lahenduse abil ka lennukite müratase väiksem, sest SBSi kasutamine võimaldab sama lennukaalu juures lennata 600-1000 m kõrgemal. Rahaliselt vähendab SBSi kasutamine nt Airbus A320 kütusekulutusi kuni 437 000 eurot aastas lennuki kohta, märgib lennuakadeemia oma pressiteates.
Hiljuti edukalt testlennud läbinud Airbusi uue mudeli A321 neo LRi kasutamisel ulatub kütuse kokkuhoid lennuki kohta aga koguni miljoni euroni aastas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lauk lisas, et SBS-lahendus on rakendatav laiemalt, alates piloodita õhusõidukitest ja purilennukitest kuni raskete transpordilennukiteni. "Oleme andnud patenditaotluse Euroopa patendiametisse, et saada lennuakadeemiale patendikaitse. Positiivse arengu korral on võimalus taotleda patenti ka Ameerika Ühendriikides, kus on projekteerimisfaasis uus Boeing 797, millel oleks samuti uudset tagatiibade lahendust võimalik kasutada."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!