Maarit Eerme • 13. juuli • 2 min
Jaga lugu:

Poepidamise suurim tegija on Coop

2017. aasta majandustulemuste järgi on jaekettide turuliider jätkuvalt Coop Eesti, omades toidu- ja esmatarbekaupade jaeturust 22%.

Tõrvas avas Coop uue poe ja pangakontori tänavu mais.
Tõrvas avas Coop uue poe ja pangakontori tänavu mais.  Foto: Arvo Meeks, Lõuna-Eesti Postimees/Scanpix

Teisel kohal on Maxima Eesti ning kolmandal Selver, kes kasvatas aastaga oma turuosa ligi 1%, kirjutab kaubandus.ee.

Eelmise aasta majandustulemuste põhjal kaotasid kõige enam turuosa Rimi Eesti Food (-0,9%) ning Prisma Peremarket (-0,5%) võrreldes aasta varasema aastaga. Käive kahanes ka ABC Supermarketsil ning Keila Tarbijate Ühistul.

Kokkuvõtte tegemise hetkeks ei olnud Äripäeva Infopanka veel Aldar Eesti majandusaasta aruanne jõudnud. 2016. Aastal oli Aldari käive 88,6 miljonit eurot ja kasum 0,5 miljonit eurot, ketil oli 36 müügikohta.

2017. aastal kasvas Coop Eesti käive 8,4%. Turg tervikuna kasvas 4%. 2017. aastal oli Coop Eesti jaekaubanduse konsolideeritud netokäive 551,4 miljonit eurot ning aruandeaasta kasum kokku 20,8 miljonit eurot.

2017. aasta lõpu seisuga kuulus Coop Eesti ühistutele 343 müügiüksust, vähenedes aastaga 4 kaupluse võrra.

Turuosa poolest teisel kohal oleva Maxima Eesti 2017. aasta müügitulu oli 464,4 miljonit eurot, mis on 4,3% rohkem kui aasta varem. Aruandeaasta kasum oli 8,2 miljonit eurot ning aasta varem oli kahjum 11,6 miljonit. Maxima Eestil oli eelmise aasta lõpu seisuga 76 kauplust.

Ligi protsendi turuosa kasvatanud Selveri müügitulu oli eelmisel aastal 431,5 miljonit eurot ning puhaskasum 13,2 miljonit eurot. Selveri tulu kasvas aastaga 8,2%. 2017. aasta lõpus kuulus Selveri ketti 52 kauplust ning rändpood ja e-Selver.

Neljandal kohal oleva Rimi Eesti Foodi müügitulu vähenes võrreldes aasta varasemaga 2,9%. Eelmise aasta müügitulu oli 378 miljonit eurot. Kasum oli mullu 1,3 miljonit eurot, aasta varem oli kasum 3,7 miljonit eurot.

Majandusaasta lõpu seisuga oli ettevõttel 82 kauplust.

Viiendal positsioonil oleva Prisma Peremarketi müügitulu on vähenenud kolm aastat järjest. 2017. aastal oli ettevõtte müügitulu 182,2 miljonit eurot, aasta enne seda aga 190,4 miljonit eurot. Prisma kasum oli eelmisel aastal 1,2 miljonit eurot, aasta varem oli kasum 1,7 miljonit eurot.

Rohkem kaubandusuudiseid leialt lehelt kaubandus.ee

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt