Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raivo Hein: nüüd vajab sild vaid poliitilist julgust

    Ettevõtjate pakutud sillaehitus oleks lõppenud maanteeameti kavadest kümme aastat varem; kas seda teha riigi või erasektori rahadega ja kui kallilt, see ongi poliitiliste valikute küsimus, tõdeb Raivo Hein.Foto: Andres Haabu

    Maanteeameti tellitud uuring kinnitab laias laastus ka Saaremaa püsiühendust erasektorist välja pakkunud ettevõtjate arvutusi ning projekti elluviimiseks tuleb nüüd oodata vaid poliitilist julgust, ütles ettevõtja ja Saaremaa püsiühenduse entusiast Raivo Hein.

    Uuringus eelduseks lõunapoolse silla võetud hinnaprognoos erines ettevõtjate varem välja pakutust olulisel määral, kuid siin tuleb Heina sõnul silmas pidada, et lõunapoolse sillaga pole arvesse võetud ka silla ligipääsetavust või muid argumente.
    "Meie rääkisime tõesti vahemikust 450–500 miljonit eurot, kuid pidasime silmas põhjapoolset silda, mis ka selle uuringu järgi oleks 2028. aastal 480 miljonit," märkis Hein, kes lisas, et lõuna- ja põhjapoolne sild erinevad lisaks hinnale ka pikkuses ja ligipääsetavuses.
    325miljonit eurot 2028. aasta hindades võiks maanteeameti hinnangul maksma minna Saaremaa püsiühendus niinimetatud lõunapoolse silla korral.
    Ka hinnangud reisijate võimalikule numbrile on Heina sõnul realistlikud – kunagi 2013. aastal tehtud uuring näiteks ennustas 700 000 inimese ületust aastaks 2020, aga praeguse praamiliiklusega on reisijate voog selleni jõudnud juba eelmisel aastal.
    "Ega kasv ei toimu muidugi igavesti, tuleb mingi stabiliseerumine, meie arvutuste järgi 2035. aastal. Uuringus võib näha ka suuremat reisijate arvu juba selle pärast, et uuritakse pikemat perioodi," ütles ta.
    Raivo Heina ja Raivo Küti välja pakutud ehitusperioodiga võrreldes on praegune uuring tükk maad aeglasem. "Meie plaanidega võrreldes lükkuks see 10 aastat edasi. Me oleks silla avanud 2026. aastal," ütles Hein.
    "Loodame, et poliitiline reaktsioon sellele uuringule on positiivne. Olles oma ideed erinevatele parteidele esitlenud, on ka kõik parteid sellesse positiivselt suhtunud, mõni isegi valimisprogrammiga liitnud. Nüüd taandub küsimus sellele, milline rahastusvariant valida: kas kontsessioon või sihtotstarbeline võlakiri," lisas Hein.
    Küsimusele, kas uuringus välja toodud kulud ei märgi just seda, et avaliku ja erasektori partnerlus, mille Hein välja pakkus, on kõige kallim, vastas ta, et küsimus on selles, kuidas ja kui kiiresti riik seda ühendust tahaks.
    "Juba Archimedes ütles, et kang on alati tasakaalus – erainvestor teeks ühenduse kiiresti ja sellel on oma hind, riik teeks aeglaselt, aga odavamalt. Mina ei pretendeeri kontsessioonile ja ehitamisele, aga kui riik seda otsustab, siis võin osaleda. Meie eesmärk on, et see sild ikkagi tehtaks, aga selleks on vaja poliitilist julgust. Kui vaatame tselluloositehasega toimunut, siis jääb mulje, et julgust on vähevõitu. Egas midagi, loodame uue valitsuse peale, juhtigu seda siis Jüri Ratas, Kaja Kallas või keegi kolmas," lõpetas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.