Artikkel
  • Jaga lugu:

    Turvavöökartell tõi Norma omanikule hiigeltrahvi

    Norma tootmine EestisFoto: Postimees/Scanpix

    Eesti turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt 179 miljonit eurot trahvi hinnakokkulepete eest.

    Lisaks Autolivile jäid kartellileppes süüdi ka sama sektori tootjad Takata ja TRW, esimene neist pääses koostöö eest trahvita, kuid TRWd ootab 189 miljoni euro suurune trahv. Kolm tootjat olid omavahel kokku leppinud turvavööde, turvapatjade ja roolide eest küsitavates hindades, mida müüdi BMW Gropile ja Volkswagen Groupile aastatel 2007–2011, teatas Euroopa Komisjon.
    Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager rõhutas, et tegemist on juba teise korraga, kui autode turvavarustuse müügil kartell on avastatud ning tegemist on sektoriga, mis mõjutab miljonite inimeste turvalisust.
    "Need kolm tootjat leppisid kokku oma kasumimarginaali tõstmises, nende tegevus kahjustas Euroopa tarbijaid ning mõjus negatiivselt Euroopa autotööstusele, kus omakorda töötab 13 miljonit inimest," ütles Vestager. Arvestades, et Volkswageni ja BMW turuosa Euroopas on 30 protsenti, oli kartellil kindlasti märgatav mõju Euroopa turule.
    Kartellileppe koordineerimine käis nii ärikohtumistel kui ka varjatud kohtumistel restoranides ning hotellides, aga ka telefoni ja e-kirjade teel, selgub Komisjoni kokkuvõttest.
    Kahe aasta eest anti esimesed trahvid kartelli eest juba ära, siis jäid süüdi lisaks Autolivile veel turvavarustuse tootjad Tokai Rika, Takata, Toyoda Gosei ning Marutaka, mis kõik osalesid kas ühes või enamas kartellis.
    Autoliv sai karistada kokku kolmes asjas. Esiteks trahviti firmat 265 000 euroga Toyotale turvavööde müügiga seotud asja eest. Pea 5 miljonit eurot trahvi tehti firmale Toyotale turvapatjade müügiga seoses ning 2,9 miljonit eurot Hondale turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügiga seoses. Kokku ulatus trahvisumma seega üle 8 miljoni euro.
    Juba toona andis Autoliv pressiteates mõista, et sellega ei pruugi firma kulud veel piirduda. Eile teatas Autoliv, et 179 miljoni euro ehk 203 miljoni dollarine trahv tuleb maksta 90 päeva jooksul. Summa oli siiski väiksem, kui see 210 miljoni dollarine eraldis, mille Autoliv oli võimalike trahvide jaoks teinud, teatas Autoliv.
    Autolivi käive oli möödunud aasta 8,68 miljardit dollarit, millest turvavööde tootmine andis pea 3 miljardit. Maksueelne kasum oli 612 miljonit dollarit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Rootsi keskpank kergitas intressimäära, uued tõsted juba silmapiiril
Riksbank tõstab intressimäära sel aastal juba teist korda ning sellega tõuseb intressimäära tase 0,75 protsendini.
Riksbank tõstab intressimäära sel aastal juba teist korda ning sellega tõuseb intressimäära tase 0,75 protsendini.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Rimi lõi koduveoks käed Starshipiga
Tallinnas autonoomseid pakiveoroboteid testiv Starship sai pardale poeketi Rimi, mille kolmest Tallinna supermarketist saab nüüd kolme koti kaupa koju kaupa tellida.
Tallinnas autonoomseid pakiveoroboteid testiv Starship sai pardale poeketi Rimi, mille kolmest Tallinna supermarketist saab nüüd kolme koti kaupa koju kaupa tellida.
Tallinna kommunaalameti igavene juht paneb ameti maha
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.