Artikkel
  • Jaga lugu:

    Norma emafirma sai kartelliasjas kopsaka trahvi

    Rooliratas Honda autos. Foto on illustratiivne.Foto: Scanpix/Reuters

    Autode turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt ühes veel nelja firmaga keelatud kokkulepete tõttu kopsaka trahvi.

    Trahvi said lisaks Autolivile veel turvavarustuse tootjad Tokai Rika, Takata, Toyoda Gosei ning Marutaka, mis kõik osalesid kas ühes või enamas kartellis. Keelatud kokkuleppeid tehti turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügil Jaapani autotootjatele, tarned toimusid Euroopas.
    Kõik viis tootjat tunnistasid üles, et on kartellides osalenud ning olid nõus asja kokkuleppe korras lõpetama. Takata pääses kolme kartelliga seotud trahvist, kuna avaldas Euroopa Komisjonile selle olemasolu. Samal põhjusel pääses ühe kartelliga seotud trahvist Tokai Rika.
    „Turvavööd ja turvapadjad kaitsevad igapäevaselt elusid ning on elutähtsal kohal kõikides ELi autodes. Trahvi saanud viis tarnijat pidasid ühiselt salasepitsusi, et nende osade müügist teenitud kasumit suurendada. See võis tõsta nende autoosade hinda mitme Euroopas autosid müüva tootja jaoks,“ ütles konkurentsivolinik Margrethe Vestager pressiteates. Ta rõhutas, et komisjon ei tolereeri Euroopa tarbijaid mõjutavaid kartelle, isegi siis, kui kartellitegevus toimub Euroopast väljas.
    Viis turvavarustuse müüjast koordineerisid omavahel hindu või kaubaturge ning vahetasid ka tundlikku teavet. Koostööd tehti kauba müügil Toyotale, Suzukile ning Hondale Euroopa majanduspiirkonnas. Otsus kartell moodustada ning selle käigushoidmine toimus väljaspool Euroopat, peamiselt Jaapanis – peamiselt kohtumistel tarnijate kontorites, ent ka restoranides ja hotellides ning e-kirja teel. Koostöö elavnes perioodidel, mil autotootjad küsisid täpsemaid hinnapakkumisi.
    Euroopa Komisjoni teatel võis kartellil olla märkimisväärne mõju Euroopa tarbijatele, kuna ligikaudu üks üheteistkümnest Euroopas müüdud autost on pärit Jaapani tootjalt. Lisaks on kõikidel asjasse segatud Jaapani autotööstustel Euroopas tehased.
    Kokku jagati asjad nelja erinevasse kartelli. Eesti firma Norma emaettevõte Autoliv sai karistada kokku kolmes asjas. Esiteks trahviti firmat 265 000 euroga Toyotale turvavööde müügiga seotud asja eest. Pea 5 miljonit eurot trahvi tehti firmale Toyotale turvapatjade müügiga seoses ning 2,9 miljonit eurot Hondale turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügiga seoses. Kokku ulatus trahvisumma seega üle 8 miljoni euro.
    Autoliv andis pressiteates mõista, et sellega ei pruugi firma kulud veel piirduda – lõpule jõudis küll teatud osa uurimisest, mis on seotud kahe tootjaga, ent märkimisväärne osa uurimisest on veel ees. Kui suur trahvisumma firmale veel käimasolevas uurimises seada võidakse, pole veel selge, ent Autolivi teatel on see ilmselt suhteliselt kopsakas ning mõjutab märkimisväärselt firma äritulemusi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastukaja: ärme anna Putini sõja pooldajatele lisaargumenti
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
Coop teeb oma ilusa kasumiga mulle silma
Ma pole enam ammu oma Coop Panga positsiooni põhjalikumalt vaadanud, kuigi põhjust täitsa oleks. Nüüdseks on väljas Coopi viimase 7 kuu tulemused ja selle põhjal saan tõdeda, et mu investeeringul läheb väga hästi. Ka aktsia hind peegeldab seda, kuigi eelmise aasta sügise tippudeni on veel jupp maad minna.
Ma pole enam ammu oma Coop Panga positsiooni põhjalikumalt vaadanud, kuigi põhjust täitsa oleks. Nüüdseks on väljas Coopi viimase 7 kuu tulemused ja selle põhjal saan tõdeda, et mu investeeringul läheb väga hästi. Ka aktsia hind peegeldab seda, kuigi eelmise aasta sügise tippudeni on veel jupp maad minna.
Reaalajas börsiinfo
Ametit vahetav luurejuht Mikk Marran: igaüks meist on RMK aktsionär
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Raadiohommikus: mida Eesti esivastuluurajalt RMK juhina oodatakse?
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Raadiohommikus: kohvi, killustiku, tööjõu ja raamatute hinnast "Kuumal toolil" Jüri Ratas
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.