Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norma emafirma sai kartelliasjas kopsaka trahvi

    Rooliratas Honda autos. Foto on illustratiivne.Foto: Scanpix/Reuters

    Autode turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt ühes veel nelja firmaga keelatud kokkulepete tõttu kopsaka trahvi.

    Trahvi said lisaks Autolivile veel turvavarustuse tootjad Tokai Rika, Takata, Toyoda Gosei ning Marutaka, mis kõik osalesid kas ühes või enamas kartellis. Keelatud kokkuleppeid tehti turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügil Jaapani autotootjatele, tarned toimusid Euroopas.
    Kõik viis tootjat tunnistasid üles, et on kartellides osalenud ning olid nõus asja kokkuleppe korras lõpetama. Takata pääses kolme kartelliga seotud trahvist, kuna avaldas Euroopa Komisjonile selle olemasolu. Samal põhjusel pääses ühe kartelliga seotud trahvist Tokai Rika.
    „Turvavööd ja turvapadjad kaitsevad igapäevaselt elusid ning on elutähtsal kohal kõikides ELi autodes. Trahvi saanud viis tarnijat pidasid ühiselt salasepitsusi, et nende osade müügist teenitud kasumit suurendada. See võis tõsta nende autoosade hinda mitme Euroopas autosid müüva tootja jaoks,“ ütles konkurentsivolinik Margrethe Vestager pressiteates. Ta rõhutas, et komisjon ei tolereeri Euroopa tarbijaid mõjutavaid kartelle, isegi siis, kui kartellitegevus toimub Euroopast väljas.
    Viis turvavarustuse müüjast koordineerisid omavahel hindu või kaubaturge ning vahetasid ka tundlikku teavet. Koostööd tehti kauba müügil Toyotale, Suzukile ning Hondale Euroopa majanduspiirkonnas. Otsus kartell moodustada ning selle käigushoidmine toimus väljaspool Euroopat, peamiselt Jaapanis – peamiselt kohtumistel tarnijate kontorites, ent ka restoranides ja hotellides ning e-kirja teel. Koostöö elavnes perioodidel, mil autotootjad küsisid täpsemaid hinnapakkumisi.
    Euroopa Komisjoni teatel võis kartellil olla märkimisväärne mõju Euroopa tarbijatele, kuna ligikaudu üks üheteistkümnest Euroopas müüdud autost on pärit Jaapani tootjalt. Lisaks on kõikidel asjasse segatud Jaapani autotööstustel Euroopas tehased.
    Kokku jagati asjad nelja erinevasse kartelli. Eesti firma Norma emaettevõte Autoliv sai karistada kokku kolmes asjas. Esiteks trahviti firmat 265 000 euroga Toyotale turvavööde müügiga seotud asja eest. Pea 5 miljonit eurot trahvi tehti firmale Toyotale turvapatjade müügiga seoses ning 2,9 miljonit eurot Hondale turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügiga seoses. Kokku ulatus trahvisumma seega üle 8 miljoni euro.
    Autoliv andis pressiteates mõista, et sellega ei pruugi firma kulud veel piirduda – lõpule jõudis küll teatud osa uurimisest, mis on seotud kahe tootjaga, ent märkimisväärne osa uurimisest on veel ees. Kui suur trahvisumma firmale veel käimasolevas uurimises seada võidakse, pole veel selge, ent Autolivi teatel on see ilmselt suhteliselt kopsakas ning mõjutab märkimisväärselt firma äritulemusi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.