• OMX Baltic−0,24%295,43
  • OMX Riga0,81%908,75
  • OMX Tallinn−0,23%2 036,3
  • OMX Vilnius0,1%1 202,97
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,21%9 155,95
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,64
  • OMX Baltic−0,24%295,43
  • OMX Riga0,81%908,75
  • OMX Tallinn−0,23%2 036,3
  • OMX Vilnius0,1%1 202,97
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,21%9 155,95
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,64
  • PRO
  • 02.11.24, 16:20

FT: kahvlis autotööstuse jaoks on Hiina suurim oht ja tihti ka suurim klient

Varem tulusal autoturul valitseb nüüd kibe konkurents ja Hiina elektrisõidukite globaalne võidukäik ahendab siinsete tootjate läbimüüki veelgi.
Pildilolevate Hiina elektriautodega võistlemiseks teevad Euroopa autotöötjad järjest rohkem koostööd Hiina tarnijatega
  • Pildilolevate Hiina elektriautodega võistlemiseks teevad Euroopa autotöötjad järjest rohkem koostööd Hiina tarnijatega
  • Foto: Liis Treimann
Oma 87aastase ajaloo jooksul pole Volkswagen seni sulgenud ainsatki Saksamaal asuvat tehast. Nüüd kaalub see autotootja aga kolme tehase sulgemist ja tööliste palga 10protsendilist kärpimist.
Need plaanid tegi ühel töötajate koosolekul avalikuks VW mõjuvõimsa töönõukogu esimees, ettevõte ise – mis avaldas oma kolmanda kvartali tulemused kolmapäeval – pole neid aga veel kinnitanud.
VW, suuruselt teine autotootja maailmas, millele kuuluvad ka Audi, Škoda ja Seat, on tänavu andud juba kaks kasumihoiatust ning vihjanud mõne Saksamaal asuva tehase sulgemise võimalusele, mis varem oleks tundunud mõeldamatu.
Tegemist pole ainsa Euroopa autotootjaga, mis kaalub suuri ja ebapopulaarseid kärpeid. Stellantis – Opeli, Fiati ja Peugeot' omanik Euroopas – on Itaalia poliitikute ja ametiühingute poolt tugeva surve all hoida oma vanim Fiati tehas Torinos langevatele müügimahtudele vaatamata töös.
Euroopa lajatas Hiina elektrisõidukitele tollide kolmekordistamisega, Hiina kaebab selle peale maailma kaubandusorganisatsiooni ning valmistub tolle pooldanud riikides autotööstuse investeeringuid peatama.
Prantsusmaal asuvaid koosteliine viiakse juba üle odavamatesse asukohtadesse, nagu Maroko ja Türgi. Oktoobri keskel avaldasid Pariisi autonäituse väravate ees meelt sajad Prantsuse töölised, nende seas Boschi ja muude tarnijate töötajad.
Euroopa autotööstus, mis annab tööd ligi 14 miljonile inimesele ja moodustab 7 protsenti ELi SKPst, seisab silmitsi täiusliku tormiga. Nõudlus autode järele langeb nii kodus kui võõrsil, samal ajal on autotootjatel aga käsil riskantne ja kulukas aastatepikkune üleminek sisepõlemismootoritelt elektrilistele jõuseadmetele.

Seotud lood

Saated
  • 24.10.24, 14:13
Esmakohtumine Hiina autoga: hais võttis silmad märjaks
Praegu valmistavad Hiina autod nii Euroopale kui USA-le kõvasti muret, ent esimesed eestlastelegi näidatud tulemused mõjusid amüsantselt.
Saated
  • 06.10.24, 11:06
Saksa autotootjate hädades pole ainult hiinlased süüdi
Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
Uudised
  • 17.09.24, 16:30
Renault’ tippjuht: autotööstus on elektrilisteks tarbesõidukiteks valmis, poliitika mitte
Ilma stiimuliteta elektrilised kaubikud suurt ja jõudsat võidukäiku ei tee, selgub Renault’ väikeste tarbesõidukite äri juhi Heinz-Jürgen Löw jutust.
Börsiuudised
  • 10.07.24, 15:15
Hoiatus autotööstusest: VW kaalub tehase sulgemist
Saksamaa autotööstus Volkswagen võib sulgeda Audisid tootva tehase Brüsselis, kuna kontsern näeb kõrge kvaliteediga elektriautode nõudluse järsku vähenemist.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.07.25, 09:00
Välismaised kinnisvaraprojektid teie portfellis: kuidas investeerida koos professionaalidega ja teenida kuni 11% aastatootlust?
Suuremat tootlust ja portfelli mitmekesistamist otsivad investorid pöörduvad üha enam välisturgude kinnisvara poole. Tundmatutele turgudele iseseisvalt investeerimine on aga aeganõudev ja keerukas, nõudes nii spetsiifilisi teadmisi kui ka paindlikku riskijuhtimist. Seetõttu on professionaalsed ühisrahastusplatvormid viimasel ajal kiiresti populaarsust kogunud – need valivad välja paljulubavaid kinnisvaraprojekte välismaal ja tagavad sujuva investeerimisprotsessi.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele