Rootsi ja Läti vaheline kiudoptiline merekaabel sai pühapäeva hommikul kannatada. Õhtul kirjutas Rootsi väljaanne Expressen, et Rootsi võimud on šabotaažis kahtlustatava laeva kinni pidanud.
Vastuseks Eesti-Soome merealuse kaabli lõhkumisele on valitsusel plaanis karmistada karistusi, kaasata riigilaevastik mereühenduste valvamisse ning oodata NATO mereväge Läänemerele.
Elektrikaabli kahjustamine, nagu detsembris juhtus, on viis hoida Balti riike pidevas pinges, leiab Ukraina politoloog Anton Šehhovtsov. Tema arvates võib see Putini-vastase koalitsiooni Euroopas lõpuks lõhki ajada. Putin aga jätkab seda seni, kuni NATO riigid sabotaaži kulu kõrgeks ei aja, siiani on see Venemaale olnud praktiliselt tasuta.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.