• OMX Baltic0,67%302,36
  • OMX Riga0,03%893,68
  • OMX Tallinn0,03%2 067,16
  • OMX Vilnius0,35%1 198,68
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,57%8 785,65
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,67%302,36
  • OMX Riga0,03%893,68
  • OMX Tallinn0,03%2 067,16
  • OMX Vilnius0,35%1 198,68
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,57%8 785,65
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 09.06.14, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna-Tartu maanteed tuleks ehitada laenu abil 

Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.
Palo ütles, et ei ole rahul sellega, mis puudutab Tallinna-Tartu maantee ehitamiskiirust. Tema sõnul arendaks tee-ehitus regionaalpoliitikat laiemalt, sest korralikud teed võimaldavad linnas tööl käia. Samuti suurendaks neljarealisus turvalisust.
Majandusministri sõnul ehitatakse Tallinna-Tartu maanteed aeglases tempos. "Riigi vahendid on piiratud ja sellist võimalust, et paneme lihtsalt eelarves raha oluliselt juurde ei ole lähiaastate perspektiivis ette näha," ütles Palo.
Palo lausus, et senine tegemata teelõik, mis läheks Tallinnast Paideni neljarealisena, maksaks 200 miljonit eurot. Sellest umbes 70 miljonit eurot oleks võimalik saada Euroopa Liidu struktuurivahenditest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada. Praegune teehoiukava Paideni tegemist ette ei näe," lisas minister.
Palo vastas täna arupärimistele, miks kavandab valitsus 2015. aastal vähendada teede rahastamist 25 miljoni euro võrra, et vähendatav summa tehakse tasa 2020. aastaks, kui alates 2016. aastast teede rahastamist suurendatakse järk-järgult, sest senise praktika järgi on kütuseaktsiisist saadav summa kasvanud.
Majandusministri sõnul ei ole mõistlik, et on väga kindlalt kirjas, kui palju täpselt tuleb igal aastal kulutada protsentuaalselt kütuseaktsiisist tee-ehituseks, sest valmisolek võib aastatega varieeruda. "Ma ei näe suurt probleemi selles, et aastast aastasse see protsent võib natuke muutuda, kui on olemas korralik teehoiukava, mida pikas perspektiivis jälgitakse," selgitas Palo.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele