Aksel Kirikal • 7. november 2015 kell 7:30

6 punkti, millest tunned parima müügimehe

MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal.  Foto: bestsales .ee

Pareto 20 : 80 printsiip kehtib ka müügis, sest 20% müügimehi toovad firmale sisse 80% käibest, selgitab MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal (Reformierakond).

Miks 20% müügimeestest on paremad kui ülejäänud 80%? Minu hinnangul on neid põhjuseid kokku kuus.

1. Positiivne suhtumine

Klassikalise küsimuse, kas klaas on pooltühi või -täis, mõte on saada aimu inimese hoiakutest, sest sinu suhtumisest oleneb, kas saavutad edu või ebaõnnestud. Oma suhtumisega mõjutad ka kliente, sest negatiivsed mõtted kanduvad üle teistele. Ära unusta, et üks peamisi takistusi müügis on kliendi kahtlus, et ostmata jätmine on kasulikum kui ostmine. Seega tuleb kohe vabaneda negatiivsetest mõtetest.

2. Orienteeritus eesmärgile

Edukatel müügimeestel on eesmärgid, mille poole nad liiguvad. Määratle oma praegune olukord ning kirjuta üles, milline on su soovitud olukord. Kui tead, kuhu tahad liikuda, ning tead, kuidas sinna minna, siis tee iga päev midagi, et jõuda selle eesmärgini. W. Clement Stone’i ütlus „Sihi kuuni, sest kui peaks juhtuma, et paned mööda, siis maandud vähemalt tähtede hulgas,“ on täiesti õige.

3. Kliendile emotsioonide pakkumine

Inimesed on irratsionaalsed. Otsuseid tehakse emotsioonide pealt ning pärast kinnitatakse faktide abil oma otsuse õigsust. Edukad müügimehed ei paku kliendile kuivi fakte. Selgita välja kliendi vajadused ning leia emotsionaalne side, miks see toode või teenus on kliendile vajalik.

4. Usaldusväärse suhte loomine

Kliendi ostuotsustuse protsessi juures on väga tähtis roll tekitada usaldus. Head müügimehed suudavad selle luua. Kui eilse päeva müügimees üritas sulgeda iga hinna eest kõik müügid, siis tänase päeva müüja on kliendi jaoks kui hea partner, kes aitab mõista kliendi vajadusi ja soove ning lähtuvalt sellest teha pakkumine. Edukas müügimees on valmis kliendi ka kaotama, kui tal pole pakkuda õiget lahendust, sest ausaks jäädes on võimalus luua pikaajalisem kasumlik kliendisuhe.

5. Suur rõhk enesearengule

Head müüjad analüüsivad pidevalt, mida võiks teha paremini, et täiustada oma müügiprotsessi. Koguvad uusi ideid raamatutest, audioraamatutest, koolitustelt, kolleegidelt ja oma klientidelt.

6. Äärmine töökus

Columbia ülikooli uuringust selgus, et keskmine müügimees töötab päevas kõigest 90 minutit.  Esimese müügikõne teeb alles kell 11.00 ja viimase 15.00. Seega vaata üle tegevused, mis toovad sulle tulu ning proovi vähendada igasuguseid ajaröövleid.

Allikas: bestsales.ee

Hetkel kuum