• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 07.11.15, 09:30

6 punkti, millest tunned parima müügimehe

Pareto 20 : 80 printsiip kehtib ka müügis, sest 20% müügimehi toovad firmale sisse 80% käibest, selgitab MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal (Reformierakond).
MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal.
  • MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal. Foto: bestsales .ee
Miks 20% müügimeestest on paremad kui ülejäänud 80%? Minu hinnangul on neid põhjuseid kokku kuus.
1. Positiivne suhtumine
Klassikalise küsimuse, kas klaas on pooltühi või -täis, mõte on saada aimu inimese hoiakutest, sest sinu suhtumisest oleneb, kas saavutad edu või ebaõnnestud. Oma suhtumisega mõjutad ka kliente, sest negatiivsed mõtted kanduvad üle teistele. Ära unusta, et üks peamisi takistusi müügis on kliendi kahtlus, et ostmata jätmine on kasulikum kui ostmine. Seega tuleb kohe vabaneda negatiivsetest mõtetest.
2. Orienteeritus eesmärgile
Edukatel müügimeestel on eesmärgid, mille poole nad liiguvad. Määratle oma praegune olukord ning kirjuta üles, milline on su soovitud olukord. Kui tead, kuhu tahad liikuda, ning tead, kuidas sinna minna, siis tee iga päev midagi, et jõuda selle eesmärgini. W. Clement Stone’i ütlus „Sihi kuuni, sest kui peaks juhtuma, et paned mööda, siis maandud vähemalt tähtede hulgas,“ on täiesti õige.
3. Kliendile emotsioonide pakkumine
Inimesed on irratsionaalsed. Otsuseid tehakse emotsioonide pealt ning pärast kinnitatakse faktide abil oma otsuse õigsust. Edukad müügimehed ei paku kliendile kuivi fakte. Selgita välja kliendi vajadused ning leia emotsionaalne side, miks see toode või teenus on kliendile vajalik.
4. Usaldusväärse suhte loomine
Kliendi ostuotsustuse protsessi juures on väga tähtis roll tekitada usaldus. Head müügimehed suudavad selle luua. Kui eilse päeva müügimees üritas sulgeda iga hinna eest kõik müügid, siis tänase päeva müüja on kliendi jaoks kui hea partner, kes aitab mõista kliendi vajadusi ja soove ning lähtuvalt sellest teha pakkumine. Edukas müügimees on valmis kliendi ka kaotama, kui tal pole pakkuda õiget lahendust, sest ausaks jäädes on võimalus luua pikaajalisem kasumlik kliendisuhe.
5. Suur rõhk enesearengule
Head müüjad analüüsivad pidevalt, mida võiks teha paremini, et täiustada oma müügiprotsessi. Koguvad uusi ideid raamatutest, audioraamatutest, koolitustelt, kolleegidelt ja oma klientidelt.
6. Äärmine töökus
Columbia ülikooli uuringust selgus, et keskmine müügimees töötab päevas kõigest 90 minutit.  Esimese müügikõne teeb alles kell 11.00 ja viimase 15.00. Seega vaata üle tegevused, mis toovad sulle tulu ning proovi vähendada igasuguseid ajaröövleid.
Allikas: bestsales.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele