Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue majanduse tapjad

    Meeleavaldaja eile Toompeal.Foto: Andres Haabu

    Uuenduste vastu sõdivad taksojuhid ja nende esindajad teevad jagamismajandust ning taksoteenust ühte patta pannes suure vea, kirjutab Äripäeva rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik.

    Turu kaitsmise tuhinas on taksojuhid ja nende esindajad unustamas kõige olulisemat – kundet. Eile õhtul saates Ringvaade esinenud taksofirma ja taksojuhi sõnul on uued tegijad võtnud esimeselt ära kasvu ning teiselt iga viienda euro käibest. See tähendab, et klient tahab sellist lahendust ning on selle poolt juba ka rahakotiga hääletanud.
    Aga mida klient vajab? Transporti. Tal pole enamasti vahet, mis marki mudel teda veab või mis firma logo on uksel või kaua on ettevõte teenust pakkunud. Oluline on usaldusväärne ning ootustele vastav teenus ehk jõuda turvaliselt kohale. Siin on õige koht küsida, mida teevad äpid paremini, et neid valitakse ja kasutatakse? Ehk tasuks panna end kliendi kingadesse.
    Maksja võidab
    Eile Toompeal toimunud piketil pilasid osad ka rakendusi, kuid see üleolev suhtumine on õõnes. Vahendajate välja lõikamine ahelast on üks megatrendidest ja seda võimaldab tehnoloogia, antud juhul nutitelefonid ja kiire interneti levik. Näiteks pole vaja kolmnurka kunde-dispetšer-juht, vaid tarbija suhtleb tehnoloogia abil otse pakkujaga. Samuti saab rakenduse kaudu kohe teenust hinnata – maksja ütleb oma tagasisidega, kes sobib ja kes mitte teisi teenindama.
    Selline vahetu hinnang seni puudus ning nii võib ikkagi ukse ette veereda kasimata auto, olematute suhtlemisoskustega juhiga. Seega on tühised ka hirmujutud, kuidas igaüks nüüd rooli taha saab.
    Ei tasu muutuda mugavaks 
    Tekkinud vastasseis peegeldab lisaks sissetuleku säilitamise soovile ka laiemat küsimust – muutustega kohanemine käib valusalt. Samas on ebaadekvaatne nõuda teistelt endise säilitamist, sest ise ei taha muutuda. Tervem ja kasulikum on suunata energia suhtumisse, et muutused on loomulik osa elust ning võidumees on parim kohaneja. Seda enam, et ebakindlus ja pöördepunktid ongi uus nii-öelda normaalsus.
    Lisaks on jagamismajandus lihtsaim vorm ettevõtlusest ning seda välja suretada, vältida või halvustada pole mõistlik, vaid on isegi kahjulik. Maksuameti juht Marek Helm rääkis eelmisel nädalal Pärnu Finantskonverentsil, et see on hea viis ettevõtlikkuse tõstmiseks – inimene peab nägema, et see on lihtne ja küll saab ka riik sealt oma osa maksudena kätte.
    Kolm olulist fakti, mis lähevad tekkinud sõnasõjas sassi:
    1. Sõidujagamine ja taksoteenus ei ole olemuslikult üks ja sama. Tööle sõitev ja vahel naabrile-võõrale küüti pakkuv juht ei ole võrreldav elukutselise, iga päev sõiduga teeniva juhiga. Nagu on liialdus nimetada vahel oma tuba välja üürijat hotelliks.
    2. Sõidujagamisteenuse nime all taksoteenuse pakkumine on aga endiselt taksoteenus ja peaks vastama sellele kehtestatud nõuetele. Viimastesse jällegi tasub samamoodi kriitiliselt suhtuda, kas ja mida on vaja ning neid vajadusel üle vaadata. Näiteks on praegust seadusemuutust plaanides käidud välja idee leevendada tingimusi taksojuhtidele.
    3. Kui taksoteenuse pakkuja maskeerib oma teenust mis iganes nimega ega täida teenusele esitatud nõudeid või maksa makse, rikub reegleid tema. Mitte rakendus või selle looja. Nagu ei ole halb vahend, näiteks relv, nuga või tikud, vaid väär võib olla kasutaja tegu.
    Sõidujagamise lahti selgitamine ja reguleerimine ka seaduse tasemel on seega vajalik, ka taksojuhtidele endile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.