• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 11.04.17, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peaasi, et elus

Estonian Airi endine juht Toomas Peterson peab Nordica tulemusi ootuspäraseks ning kõige tähtsamaks, et ettevõttel on plaan 2019. aastal kasumisse jõudmiseks.
Toomas Petereson
  • Toomas Petereson
  • Foto: Raul Mee
Kõige olulisem, et Nordica on oma pooleteise aasta eksisteerimise jooksul jäänud ellu. Olen korduvalt avalikult pakkunud, et siinsest väikesest turust lähtuv ning traditsioonilist (mitte odavlennufirma või hübriidodavlennufirma, analoogselt nt Ryanairile või Norwegianile) ärimudelit kasutav lennufirma aastakahjum on 10-15 miljonit eurot.
Kahjumi vahemik sõltub peamiselt kütuse hinnast, mis on tavaliselt 25-30% firma kuludest, kohaliku ja sihtkohtade turgude SKP kasvust, konkurentsist ning muidugi omakapitali tootlikkusest ja firma juhtimise kvaliteedist. 
Nii ongi Nordicaga läinud, nad raporteerisid esimese pooleteise aasta kohta 15 miljonit eurot kahjumit. Samas püüavad nad mainitud Eesti väikese turu ja olematu majanduskasvu fenomenist välja rabeleda teenuste ekspordi tekitamisega, tehes oma lennukite ja meeskondadega allhankeid esialgu Lotile ja SAS-le.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võidujooks ajaga
Siit ka lootus järjest vähendada aastakahjumit ning jõuda 2019 kasumisse. Tuletades meelde, et Nordica kapitaliseeriti ca 40 miljoni euroga, on oluline, et see omakapital enne otsa ei saa kui kasum hakkab vastu tulema. Vastavalt Euroopa Komisjoni riigiabi reeglistikule võib lennufirmat kapitaliseerida üks kord 10 aasta jooksul.
Aga veetlev on, et Nordica juhtkonnal on plaan, kuidas 2019. aastal kasumisse jõuda.
Pisut teeb murelikuks see, kas Nordica kui riigifirma tütrest Regional Jetist poole LOT-ile müümine on juriidiliselt korrektne. Sisuliselt on tegemist õige otsusega, strateegilise partneri leidmine on ainuõige lahendus, kuid kas see on kooskõlas meie seadusandlusega? 
Nõustun mõisaliku lähenemisega ebaõnnestunud nime valikule, kuid eestlastel on hea ütlemine: nimi ei riku meest. Nordica nimi seni veel jätkusuutliku lennufirma nimena on hakanud elama iseseisvat elu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele