Hiinale pakkuvad kasvavat huvi pea mis tahes riigid erinevates maailma nurkades, kuid peamiselt need, mis on potentsiaalsed transiidiriigid või lõplikud sihtkohad uuel Siiditeel, kirjutab kolumnist Kalev Stoicescu.

- Kalev Stoicescu.
- Foto: Julia-Maria Linna
Tuleviku Siiditee (inglise keeles One Belt One Road, OBOR) ei sarnane piltlikult Marco Polo ajastu karavaniteega, sest selle kujutamine maailmakaardil (raudteed, maanteed, sillad, mereteed, tunnelid, sadamad, lennu- ja kaubajaamad, torujuhtmed jpm) meenutab pigem hiiglaslikku ämblikuvõrku, mis hõlmab terveid mandreid ja ookeane. Esialgu, 2015. aastal, peeti Pekingis silmas umbes 70 riiki, keda OBORiga ühendada, kuid see arv on nüüdseks kindlasti kasvanud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Hiina rahaga peaksime olema ettevaatlikud"
"Kiiret ei ole, aga see oleks loomulik jätk," ütles Bolti võimaliku börsile mineku kohta ettevõttesse koos Saksa autotootja Daimleriga investeerinud Korelya Capitali juht Fleur Pellerin.
Kuidas saavad riik ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus toetada ettevõtjaid sisenemisel nõudlikele turgudele, nagu Saksamaa ja Hiina? EASi juhatuse esimees Alo Ivask tutvustab uusi terviklikkust taotlevaid strateegiaid.
Euroopa Parlamenti pürgivad Eesti poliitikud valutavad südant populistide pealetõusu ja Eesti maine pärast.
Ameerika Ühendriikide ja Hiina kaubandussõja süvenedes võib sellelt kasu lõigata ka Eesti metallurgiaettevõte Molycorp Silmet, kirjutab Bloomberg.
Maakri tänaval asuv Lartusi sisustuskaubamaja on enam kui kaubanduspind – see on koht, kus saavad kokku põhjamaine ajatu disain, kvaliteet ja isikupära. See, et tõelised sisustuspärlid Eesti kodudeni jõuaksid, kannab juba 27 aastat hoolt Lartusi asutaja ja juht Karin Mängel.