Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Läti ettevõtja: protektsionism Eesti moodi
Eesti reisijaeo turg on suletud välismaiste vedajate vabale ja ausale konkurentsile, kirjutab bussiettevõtte B-Bus grupi juhatuse esimees Vitalijs Komars.
Olles üks suuremaid reisijatevedu osutavaid eraettevõtteid Balti riikides, üritame juba neli aastat alustada tööd Eesti reisijateveo turul, osaledes omavalitsuste korraldatud hangetel. Siiamaani on need katsed olnud edutud.
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).