• OMX Baltic−0,65%301,54
  • OMX Riga−0,11%889,29
  • OMX Tallinn−0,64%2 057,52
  • OMX Vilnius0,06%1 194,91
  • S&P 5000,00%5 976,97
  • DOW 300,00%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 1000,46%8 891,05
  • Nikkei 2251,26%38 311,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,16
  • OMX Baltic−0,65%301,54
  • OMX Riga−0,11%889,29
  • OMX Tallinn−0,64%2 057,52
  • OMX Vilnius0,06%1 194,91
  • S&P 5000,00%5 976,97
  • DOW 300,00%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 1000,46%8 891,05
  • Nikkei 2251,26%38 311,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,16
  • 11.10.22, 10:27

Sirje Potisepp: ettevõtetel pole enam rasva, et toidu kallinemist pidurdada

Kui koroonakriisist väljumist suutis toiduainetööstuse sektor oma õlgadel kanda, siis viimase aja arengud nõuavad, et õla paneks alla nüüd ka riik, kirjutab toiduliidu juht Sirje Potisepp vastukajana majandus- ja taristuminister Riina Sikkuti väljaütlemistele.
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp.
  • Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp.
  • Foto: Raul Mee
Kui toiduainetööstusel tervikuna jäi toodangumaht 2021. aastal võrreldavaks eelneva aastaga, siis müügitulu kasv tulenes eelkõige toodangu kallinemisest. Toiduainetööstuse kogukasum 2021. aastal oli 72,3 miljonit eurot, vähenedes aastaga 9,2%. Võrreldes töötleva tööstusega langes meie kasumlikkus tervikuna ligi 50% peale üldnäitajast, olles 2021. aasta IV kvartalis ainult 2,4% müügitulust. Ja see kõik oli enne sõda algust ja enne energiakandjate hüppelist hinnakasvu.

Seotud lood

Saated
  • 10.10.22, 15:40
Toidutootja: iga kuu tahab keegi, et me ta ära ostaksime
Balsnacki juhatuse liige ja arendusjuht Reigo Rusing peab iga kuu vestlust kellegagi, kes soovib müüa oma äri või teha koostööd.
Saated
  • 10.10.22, 12:01
Sikkut: iga ettevõte peab ise vaatama, kuidas väiksem energiaarve saada
Suuremad ettevõtted, kes elektri universaalteenusega liituda ei saa, peaksid investeerima energiatõhususse ja tarbimise juhtimisse, rääkis majandus- ja taristuminister Riina Sikkut.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.06.25, 16:29
Suurfirmade ja idufirmade koostöö: strateegiline vajadus, mitte PR-projekt
Innovatsioon, kiirus ja usaldus – need on märksõnad, mis määravad, kuidas suurkorporatsioonid ja idufirmad täna omavahelist koostööd sõnastavad. Koostöö, mis veel mõni aasta tagasi tundus pelgalt eksperimenteerimise või brändi värskendamise viisina, on muutunud tõsiseks konkurentsieeliseks. „Idufirmade ja suurettevõtete koostööst on saanud kaasaegses majanduses konkurentsieelis, mitte turunduslik eksperiment,“ kinnitab SEB Balti divisjoni strateegiajuht Andra Altoa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele