Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ameerika moodi Mazda MX-5

    Kui muu maailm on pisikese sportauto Mazda MX-5 kiiremaks ehitamisel saanud tavaliselt abi kas kompressori või turboga ülelaadimisest, võttis USA ettevõte Flyin’ Miata asja palju põhjalikumalt ette.

    Viimasel ajal ka Eestis sagedamini liikvel nähtav viimase generatsiooni Mazda MX-5 sai juba pea aasta tagasi ameeriklaste hoolitseva käe all V8 mootori.
    Briti autoväljaanne Car kirjutab, et kui viimane MX-5 südamelähedane on, aga selle neljasilindriline mootor väike tundub, tuleb sammud seada USA ettevõttesse Flyin’ Miata, kellel on murele olemas tugevatoimeline ravim.
    Head asjad ei tule odavalt ja nii tuleb lisaks oma Mazda Flyin’ Miatasse jätmisele juurde lisada ka 49 995 dollarit, mille tulemusena saab pisike sportauto omale 430hobujõulise mootori.
    Sellise suurejoonelise mootorivahetuse ettevõtmine on alati keeruline ja nii võtab ka Flyin’ Miata kogu auto põhjalikult ette. Kõige “lahjem” mootorivariant tähendab 430hobujõulist 6,2 liitrist LS3 V8 mootorit, kuuekäigulist T56 käigukasti ja Camarolt pärinevat piiratud läbilibisemisega differentsiaali, et kogu jõud kenasti asfaldini jõuaks.
    Iga ümberehitatu auto saab ka alumiiniumist kardaani, tugevamad veovõllid, parendatud pidurid ja jahutus- ja kütusesüsteemi ning FOX Racingu vedrustuse.
    Kogu ümberehitus viiakse läbi väga korralikult, et auto tunduks ikka nagu tehasest. Juhtmekimbud näevad korralikud välja, konditsioneer ja originaalne näidikupaneel jääb tööle.
    “Kõik vahetuses kasutavad osad on uued,” ütles Flyin’ Miata. “Kasutamine nii palju tehaseosi kui võimalik, et tulevikus hooldus lihtsam oleks. Kõik auto funktsioonid, nagu käivitusnupp, näidikud ja meelelahutussüsteem, jäävad alles. Ainus süsteem, mille eemaldame on veojõukontroll. Samuti muudame roolivõimenduse elektrilisest hüdrauliliseks.”
    Kui auto ikka jõuetu tundub, on võimalik kapoti alla paigutada ka 525hobujõuline mootor ühes süsinikkiust kardaaniga. Igal juhul on musklis MX-5 väga kiire auto.
    Mootorivahetus lisab auto kaalule 113 kilogrammi ja kaalujaotus muutub originaalsest 52,48 vaid veidi, 53:47-le. Kui arvestada juurde veel parendatud vedrustus, pidurid ja roolisüsteem, on tegemist ikka suurepäraselt juhitava, vahvalt uriseva ja suunurkasid ülespoole kergitava väikese kabrioletiga.
    Flyin’ Miata ütleb: “Oleme hoolega säilitanud Miata juhitavuse ja karakteri ja isegi parendanud seda, lisades hüdraulilise roolivõimendi. Tegemist pole kindlasti juhitamatu koletisega, auto on ikka originaali sarnaselt sõbraliku juhitavusega ja sel on kurvides suurepärane pidamine. Hea juhitavus on autot proovinutele ka suurim üllatus.”
    USAs algavad MX-5 hinnad 24 915 dollarist, ja kui lisads sellele ümberehituse hind, on vähim, millega V8 Miata kätte saab, 74 910 dollarit. Seda on päris palju 2/3 Corvette'i eest. Võrdluseks: USA turul algab Chevrolet Corvette'i hind 55 400 dollarist. Aga C7 Corvette on USAs väga levinud ja samuti on väga raske ületada pisikese auto ja tohutu mootori sümbioosist tekkivat rõõmu.
    Foto: Flyin’ Miata
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.