• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.07.17, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ameerika moodi Mazda MX-5

Kui muu maailm on pisikese sportauto Mazda MX-5 kiiremaks ehitamisel saanud tavaliselt abi kas kompressori või turboga ülelaadimisest, võttis USA ettevõte Flyin’ Miata asja palju põhjalikumalt ette.
Mazda MX-5 Flyin’ Miata moodi.
  • Mazda MX-5 Flyin’ Miata moodi.
  • Foto: Flyin’ Miata
Viimasel ajal ka Eestis sagedamini liikvel nähtav viimase generatsiooni Mazda MX-5 sai juba pea aasta tagasi ameeriklaste hoolitseva käe all V8 mootori.
Briti autoväljaanne Car kirjutab, et kui viimane MX-5 südamelähedane on, aga selle neljasilindriline mootor väike tundub, tuleb sammud seada USA ettevõttesse Flyin’ Miata, kellel on murele olemas tugevatoimeline ravim.
Head asjad ei tule odavalt ja nii tuleb lisaks oma Mazda Flyin’ Miatasse jätmisele juurde lisada ka 49 995 dollarit, mille tulemusena saab pisike sportauto omale 430hobujõulise mootori.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellise suurejoonelise mootorivahetuse ettevõtmine on alati keeruline ja nii võtab ka Flyin’ Miata kogu auto põhjalikult ette. Kõige “lahjem” mootorivariant tähendab 430hobujõulist 6,2 liitrist LS3 V8 mootorit, kuuekäigulist T56 käigukasti ja Camarolt pärinevat piiratud läbilibisemisega differentsiaali, et kogu jõud kenasti asfaldini jõuaks.
Iga ümberehitatu auto saab ka alumiiniumist kardaani, tugevamad veovõllid, parendatud pidurid ja jahutus- ja kütusesüsteemi ning FOX Racingu vedrustuse.
Kogu ümberehitus viiakse läbi väga korralikult, et auto tunduks ikka nagu tehasest. Juhtmekimbud näevad korralikud välja, konditsioneer ja originaalne näidikupaneel jääb tööle.
“Kõik vahetuses kasutavad osad on uued,” ütles Flyin’ Miata. “Kasutamine nii palju tehaseosi kui võimalik, et tulevikus hooldus lihtsam oleks. Kõik auto funktsioonid, nagu käivitusnupp, näidikud ja meelelahutussüsteem, jäävad alles. Ainus süsteem, mille eemaldame on veojõukontroll. Samuti muudame roolivõimenduse elektrilisest hüdrauliliseks.”
Kui auto ikka jõuetu tundub, on võimalik kapoti alla paigutada ka 525hobujõuline mootor ühes süsinikkiust kardaaniga. Igal juhul on musklis MX-5 väga kiire auto.
Mootorivahetus lisab auto kaalule 113 kilogrammi ja kaalujaotus muutub originaalsest 52,48 vaid veidi, 53:47-le. Kui arvestada juurde veel parendatud vedrustus, pidurid ja roolisüsteem, on tegemist ikka suurepäraselt juhitava, vahvalt uriseva ja suunurkasid ülespoole kergitava väikese kabrioletiga.
Flyin’ Miata ütleb: “Oleme hoolega säilitanud Miata juhitavuse ja karakteri ja isegi parendanud seda, lisades hüdraulilise roolivõimendi. Tegemist pole kindlasti juhitamatu koletisega, auto on ikka originaali sarnaselt sõbraliku juhitavusega ja sel on kurvides suurepärane pidamine. Hea juhitavus on autot proovinutele ka suurim üllatus.”
USAs algavad MX-5 hinnad 24 915 dollarist, ja kui lisads sellele ümberehituse hind, on vähim, millega V8 Miata kätte saab, 74 910 dollarit. Seda on päris palju 2/3 Corvette'i eest. Võrdluseks: USA turul algab Chevrolet Corvette'i hind 55 400 dollarist. Aga C7 Corvette on USAs väga levinud ja samuti on väga raske ületada pisikese auto ja tohutu mootori sümbioosist tekkivat rõõmu.
V8 MX5
4 fotot
  • V8 MX5
  • Foto: Flyin’ Miata

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele