• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.10.17, 20:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai kinnitab katuseluuki turvapadja

Austraalia autosait CarAdvice kirjutab, et autotootjatele masinaosasid valmistav Hyundai Mobis sai valmis maailma esimese üle katuse rullumise korral sõidukis viibijaid kaitsva katuseluugi õhkpadja.
Hyundai kinnitab katuseluuki turvapadja
  • Foto: Hyundai Mobis
Hyundai Tucsoni klaaskatus.
  • Hyundai Tucsoni klaaskatus.
  • Foto: Hyundai Tucson
USA maanteeohutusameti andmetel paiskus aastatel 2010-2016 rullumise ajal katuseluugist välja 260 inimest. Ettevõtte sõnul on globaalne katuseluukide turg 7,82 miljardi USA dollari suurune ja kasvab aastani 2022 11 protsenti aastas. Suured panoraamkatused on samuti kasvava populaarsusega ja üha enam autotootjaid lisab neid ka lisavarustuse nimekirja. 
Kuigi uus toode paistab esialgu suure kardin-turvapadjana, on seda Hyundai Mobise sõnul siiski palju keerulisem välja töötada. Õhkpadi on integreeritud katuseluuki endasse ja selle täitumine algab auto tagaosast.
Aktiveerimine käivitub asendisensorist, mis saab aru, kui auto on üle katuse paiskunud - hetkel täitub õhkpadi 0,08 sekundiga. Kord täitunud, katab turvapadi enamuse katusest. Lisaks inimeste sõidukist väljapaiskumise takistamisele kaitseb padi ka pea- ja kaelavigastuste eest üle katuse rullumise korral.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ilmselt läheb aega, enne kui tehnoloogia seeriaautodesse jõuab. Padi peab töötama ju nii kinnise kui ka lahtise luugi korral. Praegu arvab ettevõte selle tehnoloogia tootmisküpseks saavat aastaks 2019. Ilmselt on selle esimesteks kasutajateks Hyundai, Kia ja Genesis, millele Hyundai Mobis autoosasid tarnib.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele