• OMX Baltic0,16%295,49
  • OMX Riga−0,08%909,88
  • OMX Tallinn−0,17%2 037,91
  • OMX Vilnius−0,08%1 201,89
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,39%9 103,59
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,26
  • OMX Baltic0,16%295,49
  • OMX Riga−0,08%909,88
  • OMX Tallinn−0,17%2 037,91
  • OMX Vilnius−0,08%1 201,89
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,39%9 103,59
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,26
  • 04.06.13, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnapommi ärimudel jäi ajale jalgu

Hinnapommi poeketi sulgemine  näitab, et  rõivaäris odava tänavakaubanduse ärimudel enam ei tööta, leiab ajakirjanik Alyona Stadnik. 
Kui selle äri õitseajal oli Hinnapommil 76 poodi, siis viimastel aastatel vähenes nende arv kiiresti. Majandusaasta aruannetest selgub, et viimaste aastate jooksul suhtuti küll iga kaupluse potentsiaali järjest kriitilisemalt ja üritati oma tegevust ümber struktureerida. Tulemus aga näitab, et see ei õnnestunud.
Poe pidamine pole Eestis just odav lõbu. Töötajatele tuleb palk maksta, ka rendihinnad ja kommunaalmaksed on suurenenud. Just tööjõu- ja üürikulud määrasid esialgu, missugused kauplused said tööd jätkata. Tänaseks siis mitte ükski.
Teine läbikukkumise põhjus on eeldatavasti kvaliteet. Kui ikka õmblused jooksevad ja riie kaotab värvi pärast paari pesu, siis ei saa seda ka nn teisele ringile saata. Konkurentsis kiirmoekettidega jäi Hinnapomm selgelt alla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nooremad inimesed eelistavad aga niikuinii internetis poodelda. See on ka loogiline: interneti kaudu tellides saab kvaliteetsemaid riideid hulga soodsamalt kui poest. Hinnapomm tellis oma tooteid välismaalt ja tõi konteineriga Eestisse. Aga ega Eesti klient pole rumal, ta tellib parem ise sama toote internetis. Need, kes veel poodides käivad, aga eelistavad pigem kaubakeskusi ja suuri poekette, kus saab ka muud vajalikud ostud teha.
Odavate riiete poed, mis veel Eesti turule jäänud, peavad klientide hoidmiseks ja juurdemeelitamiseks kõvasti vaeva nägema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele