• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TIR süsteemi ei tohi Venemaal asendada

    Endiselt on meie autovedajaid Venemaal ähvardamas TIR süsteemi asemel lisagarantiide nõudmise oht. Eesti riik peab tegema tihedat koostööd teiste riikide ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, et sundida Venemaad lõpetama sellesuunalised kavatsused, kirjutab Transring Tartu OÜ omanik Jaak Kivisild. 

    Venemaa on plaanitava TIR süsteemi asendamiseks lisagarantiidega viimastel kuudel välja pakkunud kaks tähtaega. Tagamaks täielikku segadust, lükati viimati muudatuste jõustumine edasi 1. detsembrile ainult päev enne selle väljakuulutatud kehtestamist 14. septembril. (Lisatagatiste nõue kehtestati vaid Siberis ja Kaug-Idas, kus TIRi praktiliselt ei kasutata.) Kellegi võimuses ei ole aga prognoosida, mis saab pärast 1. detsembrit.
    Segane olukord ei puuduta ainult Eesti autovedajaid, vaid kõiki, kes tegelevad veondusega Vene suunal. Paratamatult tuleb vedudel Venemaale taoliste üllatustega pidevalt arvestada. Sealsed seadused on mahukad, võimaldades erinevaid tõlgendusi kas kõrgemalt tulnud korraldustest või ametniku isiklikust materiaalsest huvist tulenevalt. Nii ongi veohinnad Venemaal võrreldes Euroopaga kõrgemad ja kütus odavam, kuid riskid oluliselt suuremad.
    Järjest sagedamini eirab Venemaa rahvusvaheliselt kehtestatud reegleid ja konventsioone ega arvesta vastavate organisatsioonide pöördumiste ja nõuetega. Planeeritud TIR konventsiooni rikkumise osas on nii IRU (Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit) president Janusz Lacny kui ka peasekretär Umberto de Pretto pöördunud kirjalikult nii Venemaa presidendi kui peaministri poole, kuid kahjuks tulemusteta. Sama on teinud teisedki rahvusvahelised organisatsioonid. Ametliku pöördumise on esitanud ka mitmed riigid.
    On selge, et Eesti riik üksi ja otse ei suuda siin midagi saavutada. Vaja on tihedat ja aktiivset koostööd teiste riikide ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, kuigi ka rahvusvaheliselt ei ole veel edu saavutatud. Väidetavalt planeerisid just Vene vedajate organisatsioonid ise süsteemi rakendumise korral ulatuslikke aktsioone (magistraalide blokeeringud jms.)
    TIR süsteemi asendamisel lisagarantiidega kannatavadki eelkõige Vene tarbijad ja ettevõtted transporditeenuste kallinemise, tekkiva totaalse segaduse ja piirijärjekordade tõttu. Suurimaks kaotajaks oleksid aga Vene rahvusvahelised vedajad – ilma TIRita oleks neil praktiliselt võimatu Euroopas vedudega tegeleda. Eelnev aga ei häiri põrmugi Vene föderaalset tolliametit võitluses Vene rahvusvaheliste vedajate assotsiatsiooniga, kui eesmärgiks on lõhkuda toimiv garantiisüsteem, et asendada see endaga seotud organisatsioonide pakutava tasulise garantiiteenusega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: eksklusiivse kinnisvara kese kolib lähiaastatel Tallinna Manhattanile
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Nokia kasum tegi suure hüppe
Nokia teatas kolmanda kvartali tulemustes, et on kasvatanud ärikasumit ligi 30% ning ületas tulemustega analüütikute ootuseid, vahendab Kauppalehti.
Nokia teatas kolmanda kvartali tulemustes, et on kasvatanud ärikasumit ligi 30% ning ületas tulemustega analüütikute ootuseid, vahendab Kauppalehti.
Hübriidõpe pani õppeasutused nutikaid lahendusi otsima
Koolid on viimase paari aastaga pidanud leidma nutikaid tehnilisi võimalusi, kuidas lisaks kaugtööle edukalt korraldada ka hübriidõpet.
Koolid on viimase paari aastaga pidanud leidma nutikaid tehnilisi võimalusi, kuidas lisaks kaugtööle edukalt korraldada ka hübriidõpet.
Kümnendik pensionirahast kulus laenude tagasimaksmisele
Septembris välja makstud teise pensionisamba raha abil maksti Eestis tegutsevatele pankadele laene tagasi ligikaudu 100 miljonit eurot, teatas Eesti Pank.
Septembris välja makstud teise pensionisamba raha abil maksti Eestis tegutsevatele pankadele laene tagasi ligikaudu 100 miljonit eurot, teatas Eesti Pank.