Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik, kuula ikka ettevõtjate nõu

    Eesti on paljuski „õhuke riik“, mis nõuab efektiivset toimimist ning oma kodanike kaasamist meid kõiki puudutavate otsuste tegemisel. Paraku kippus riigieelarvega seotud seadusemuudatuste väljatöötamisel ja esitlemisel riik käituma läbi rahandusministeeriumi risti vastupidi, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.

    Riigieelarve tasakaal on oluline, kuid sõiduautode puhul kavandatud käibemaksumuudatuste mõju Eesti majandusele ei olnud rahandusministeerium põhjalikult analüüsinud. Samal ajal on muudatuste tegemisel eeskujuks võetud Soome ja Läti puhul olemas selgelt negatiivsed signaalid. 
    Eeskujuliku maksukäitumisega Soomes lootis riik saada lisaraha 90 miljonit eurot, kuid kaotas loodetud tulu asemel 200 miljonit automüügikäibe languse tõttu. Lätis algas kallimate autode soetamine ning ka arvele võtmine Eestis ja selle tulemusena jäävad Lätis kõik vastavad maksud laekumata. 2013. a on registreeritud sel moel 440 autot, järgmisel aastal see number hinnanguliselt kahekordistub, ulatudes ligi tuhande autoni.
    Riigikogu rahanduskomisjonis peetud avalikul arutelul tõid ettevõtjad välja hulga probleeme planeeritavates seadusemuudatustes. Inimesed, kes võtavad iga päev vastu oma ettevõtte tegevust puudutavaid otsuseid, oskavad vajadusel olla head nõuandjad ka riigile. Sellest annab tunnistust ka muudatuste praegu menetlusest väljaarvamine.
    Augud riigieelarves ei ole tekkinud täna ega eile. Riik on kaua tolereerinud maksupettusi erinevates valdkondades, sh käibemaksuskeeme. Autosektoris on AMTEL juhtinud rohkem kui aasta jooksul eri ametkondade tähelepanu tõsistele probleemidele, mis kajastuvad ka riigieelarves. Esimesed konkreetsed sammud on nüüdseks tarbijakaitseamet, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet teinud. Loodetavasti saadab neid edu, asjad liiguvad paremuse poole ning paljude ettevõtjate usk riigi võimekusse ja aususesse taastub.
    Riik peakski enam panustama ühiselt koos ettevõtjatega seadusandluse puuduste kõrvaldamisse ning võrdsete tingimuste loomisse ettevõtluses, mitte üritama lisamaksustada neid, kes juba täna maksavad lõviosa maksudest.
    Seni on Eesti olnud suhteliselt edukas riik. Meil on paljud protsessid väga lihtsad ja loomulikud koos igakülgse vabadusega nii isiklikul kui ka ettevõtluse tasandil. Me ei ole aga veel nii jõukad, et kehtestada kõik rikaste riikide maksud, sest paraku ei ole Eestis välja kujunenud keskklassi, kes suudaks kanda suurt maksukoormat. Ka ettevõtluses puudub meil täna jõukas keskklass: enamik ettevõtteid on väike- ja mikrofirmad, keda planeeritud muudatused oleksid eriti valusalt löönud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Tuuleaktsiatele hakkas puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.