Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aitab elektriauto ostutoetusest

    Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, peaks edaspidi sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents.

    Eesti läheb ajalukku riigina, kus avati kasutamiseks maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik. Edaspidi võiks aga seal särtsu saamas käivate autode arv kasvada ilma riigi toetuseta.
    Toimetuse hinnangul ei ole põhjust jätkata elektriautode ostmisel ostutoetuse maksmist pärast seda, kui praegu selleks ette nähtud toetusraha otsa saab. Elektriautonduse ots Eestis on piisavalt lahti tehtud, et lõpetada autoturgu moonutava toetuse maksmine.
    Elektriautode ostutoetus on teatavasti üks osa lepingust, mis sõlmiti Eesti riigi ja Mitsubishi Corporationi vahel, et kasutada CO2 kvoodi müügist saadud raha. Sama kvoodiraha eest ehitati Eesti elektromobiilsuse programmi ELMO raames välja ka kiirlaadimisvõrgustik ning soetati avaliku sektori, eeskätt sotsiaaltöötajate käsutusse pool tuhat sama Jaapani firma elektriautot.
    ELMO tõi autod teedele. Ostutoetuse maksmine on kaasa aidanud elektriautode kasutuselevõtule Eestis. Selle abil on lisandunud suurusjärgus pool tuhat autot. Ilma toetuseta vaevalt oleks neid meie teedel nii palju ringi sõitmas. Seega toetusega jätkamise poolt võiks rääkida asjaolu, et see suurendaks keskkonnasäästlike sõidukite lisandumist.
    Samas ei saa ostutoetuse eesmärk olla kõik bensiini- ja diisliautod elektriautode vastu välja vahetada, sest see summa käiks selgelt üle jõu. Piisavalt kriitiline mass elektriautosid võimalike tulevikutrendide teadvustamiseks on programmi käigus aga juba soetatud.
    Ostutoetuse lõppedes senised müüginumbrid ilmselt kahanevad. Teisalt lõpeb toetusega paratamatult kaasnev turumoonutus. Samas areneb elektriautode turg iga päevaga ning enamik autotootjaid üritab sellelgi turul kanda kinnitada. See omakorda tähendab, et konkurents tiheneb, soodustades seeläbi elektriautode odavnemist ka Eestis.
    Moonutab turgu. Tänases põhiloos on juttu sellest, et Eesti populaarseima elektriauto Nissan Leafi hinnad erinevad Eestis ja Saksamaal 5000 euro võrra. Ometi on Saksamaa elatustase meie omast märksa kõrgem ning asi peaks olema vastupidi. Põhjus on lihtne – Eestis makstakse elektriauto ostjale toetust ning ­automüüjal pole põhjust hinda allapoole tuua, kui niikuinii ostetakse. Saksamaal toetust ei maksta ja seal tuleb ostjale rohkem meele järele olla. Mida kauem jätkuks meil toetuse maksmine, seda kauem oleks ka turg nihkes.
    Teiselt poolt näitab ostutoetuse ebaotstarbekust selle maksmine luksusauto Tesla S-mudeli ostjatele. Ühelt poolt on võrdsus ja võrdõiguslikkus hea. Kuna aga selle auto hind algab 60 000 eurost, võib olla kindel, et lõviosa neist oleks omaniku leidnud ka 18 000 euro suuruse toetuseta. Ning selle raha eest oleks saanud siis veel enam n-ö odavate elektriautode soetamist soodustada.
    Loomulikult on keerukas hakata piiri tõmbama, mis marki autole kui palju toetust võiks määrata. Õnneks pole seda vajagi, sest toetusraha saab peagi otsa. Ehkki on kuulda olnud ka võimalusest elektriautode ostutoetuse maksmisega jätkata, on toimetus kindlalt seda meelt, et edaspidi peaks sellel turul toimima juba toetusevaba konkurents. See toob ühtlasi potentsiaalsete ostjate jaoks allapoole mitte ainult Nissan Leafi, vaid ka teiste elektriautode hinnad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.