Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    USA ekspordib naftat kõikjale

    Naftatanker Seaqueen saabumas Rotterdami sadamasseFoto: epa

    Möödunud on kolm kuud ajast, mil kaotati 40 aastat kestnud nafta ekspordikeeld. Selle mõju globaalsele naftaturule on juba näha.

    Muuhulgas on naftakompaniid Exxon Mobil ja China Petroleum and Chemical Corp liitunud sõltumatute tarnijatega, et eksportida USA naftat, kirjutab Bloomberg.
    Energy Aspectsi naftaanalüütik Amrita Sen lausus, et kuna USA naftaeksport kogub hoogu, mõjub see turgudele hirmutavalt.
    Naftatankerid USA naftaga on jõudnud näiteks Saksamaale, Prantsusmaale, Hollandisse, Iisraeli, Hiina ning Panamasse. Naftafirmade sõnul on ka teised sihtkohad võimalikud, tarnemahud Euroopasse ning Vahemere-piirkonda suurenevad.
    Siiski tundub, et USA naftaekspordi mahud jäävad tulevikus tagasihoidlikuks ning moodustavad vaid marginaalse osa suurte naftagigantide nagu Saudi Araabia, Iraani, Iraagi ning Venemaa tarnete kõrval. Ent isegi kui nii, ei saa märkimata jätta, et USA naftaeksport siiski kasvab, tanker tankeri haaval.
    USA naftasadamate üks suuremaid operaatoreid Enterprise Products Partners LP teatas sel kuul investoritele, et esimeses kvartalis plaanitakse nii nafta kui ka naftakondensaatide keskmist päevast eksporti tõsta 165 000 barreli võrra. Seda on 28 protsenti rohkem kui möödunud aastal.
    Odavam transport
    Üks USA naftaekspordi suurendamise põhjuseid on madalad transpordikulud. Nimelt kehtivad nii raudtee kui ka torujuhtme kaudu transporditavale naftale madalad maksud, mistõttu on odav naftat Texasest, Oklahomast ning Põhja-Dakotast Mehhiko lahe ääres asuvatesse sadamatesse liigutada. Teine põhjus on aga see, et USA nafta on Brenti naftaga võrreldes odavam, mis tähendab, et tarnijatel on naftat ühest Atlandi ookeani äärest teise kasulik transportida.
    Nafta suurenenud eksportimine tähendab ka vähenevat survet nafta hoiustamismahtudele: Energiainformatsiooni Administratsiooni andmeil on 92,5 protsenti USA nafta hoiustamismahutitest täis.
    Texasest Sitsiiliasse
    USA naftaekspordikeeld kehtestati pärast 1974. ja 1974. aasta naftakriisi, mil OPECisse kuuluvad Araabia maad kehtestasid USA vastu embargo. See tegi USA majandusele palju kahju ning näitas, kuivõrd suures sõltuvuses on USA majandus impordist.
    Enne seda, kui naftaekspordi keeld kaotati, müüs USA väljapoole vaid 500 000 barrelit naftat päevas. Piirkonnad, kuhu naftamüük oli lubatud, olid reguleeritud föderaalseaduses.
    USA suurtootja Exxon Mobil oli esimene, kes USAs toodetud naftat mujale tarnis. Maran Sagitta naftatanker reisis Texasest Itaaliasse Sitsiiliasse.
    Eelpool mainitud arenguid silmas pidades võib tekkida uus turuolukord. Naftafirmad hakkavad eksportima USA naftat, et seda siis mujal ladustada ning seejärel hinna tõustes kallimalt müüa. Näiteks on tooraine edasimüüja Gunvor Group eesmärgiks võtnud 600 000 barreli nafta tarnimise Panama hoiustamisterminali. Millalgi peaks see nafta jõudma aga tõenäoliselt Euroopasse.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Margid, ümberriietumine ja must maagia: kuidas kelmid sõjaeelses Eestis rahvast tüssasid
Narva „põrandaalune filatelist“, Rakvere abieluaferist ja Mulgimaa nõia rahamaagia – Delovõje Vedomosti jutustab sõjaeelse vabariigi kuulsatest aferistidest ja kelmidest.
Narva „põrandaalune filatelist“, Rakvere abieluaferist ja Mulgimaa nõia rahamaagia – Delovõje Vedomosti jutustab sõjaeelse vabariigi kuulsatest aferistidest ja kelmidest.