Õlletooja Anheuser-Busch InBev võttis Asahi Groupilt vastu ligi 2,9 miljardi dollari suuruse ostupakkumise SABMilleri Euroopa premium-brändide eest.
- Anheuser-Busch InBev NV õlletootmine. Foto: EPA
Belgia õlletöösturi jaoks on see oluline samm, saamaks võimudelt heakskiitu oma suurima konkurendi ostuks, vahendab Wall Street Journal. AB InBev teatas täna, et tehing Jaapani Asahiga on ligi 108 miljardi dollari suuruse SABMilleri omandamistehingu lõpuleviimise üks tingimus.
Ostetud brändide hulka kuuluvad Peroni, Grolsch ja Briti käsitöö õlu Meantime. Juba veebruaris pakkumise teinud Asahi loodab märkimisväärselt oma turgu suurendada, kasutades ära AB InBevi sundseisu müüa regulatsioonide tõttu osa oma Euroopa äridest.
AB InBevi ja SABMilleri ühinemise järel moodustuks maailma suurim õlletootja, mis kataks ligemale 30% üleilmsest õlleturust.
SABMilleri varade ost on Asahi jaoks suurim välismaine tehing ning Jaapani joogitööstuse jaoks suurim tehing pärast seda, kui Suntory Holdings ostis 2014. aastal 13,6 miljardi dollari eest Jim Beami omanikfirma.
Läinud kuul nõustus AB InBev müüma SABMilleri Hiina õlleärid ettevõttele China Resources Beer Holdings, kuna Belgia õllepruulijal on ühinemistehingu jaoks tarvis ka Hiina ametivõimude heakskiitu.
USAs on AB InBev pidanud läbirääkimisi SABMilleri huvide müügiks ettevõttes MillerCoors ettevõttele Molson Coors Brewing. Müügilt maailma suuruselt kolmas ja neljas õlletootja Heineken ja Carlsberg on konsolideerumisprotsessi jälginud suurelt jaolt kõrvaltvaatajana.
AB InBevi aktsia tõusis täna Brüsseli börsil 2,27% võrra, 115 eurole.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.