Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
McDonald's otsib uut nišši
McDonald'si restoranFoto: epa
Kiirtoidukett McDonald’s teatas esmaspäeval, et USA restoranide müük langes esimest korda pooleteise aasta jooksul. Seni on ettevõtte müüki vedanud terve päeva jooksul hommikusöögi pakkumine, aga see mõju on lõppemas.
Terve päeva pakutav hommikusöök on menüüs alates 2015. aasta oktoobrist. See oli osa börsifirma tegevjuhi Steve Easterbrooki plaanist müüki turgutada, vahendab MarketWatch.
Uus menüü aitas eelmisel aastal samal ajal müüki tublisti suurendada, mis tegi selle tulemuse ületamise raskeks, teatas McDonald’s esmaspäevases avalduses.
„
McDonald’si jaoks on võrdlusandmed väga ebasoodsad, eriti USAs, kus eelmisel aastal saadi kasu menüü ümbertegemisest,“ ütles jaesektori analüüsifirma Conlumino juht Neil Saunders Reutersile.
McDonald’si aktsia reageeris uudistele kaheprotsendilise langusega. Eilse kauplemispäeva lõpuks oli aktsia langenud 0,72 protsenti, 121,38 dollarile.
Tõsi, võrreldavate restoranide müügi langus oli McDonald’si USA restoranides väiksem, kui analüütikud ootasid. Müük kahanes neljandas kvartalis 1,3 protsenti, aga analüütikud ootasid 1,4protsendilist langust, selgub Consensus Metrixi andmetest.
Eelmise aasta lõpus läks ettevõttel paremini Suurbritannias, Hiinas, Jaapanis ja Ladina-Ameerikas. Vähemalt 13 kuud avatud olnud restoranide müük kasvas 2,7 protsenti.
McDonald’si kogukäive kukkus viimasest kvartalis 5 protsendi võrra, 6,03 miljardile dollarile. Peamiselt on selle põhjuseks restoranide ja frantsiiside müük.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.