Gucci kauplus Hiinas Shanghais. Interbrandi uuringust selgub, et luksuskaubad on aina popimad.Foto: NIR ELIAS
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Luksuskaupade sektor buumib
Luksuskaupade sektor on sel aastal hoo üles saanud ja brändide väärtus on võrreldes eelmise aastaga kasvanud suisa 42%, kirjutab CNBC.
Konsultatsioonifirma Interbrand on taas avaldanud iga-aastased andmed selle kohta, kui palju on üks või teine bränd väärt. Andmetest selgub, et luksuskaupade brändid on näidanud viimasel aastal kõige tempokamat kasvu. Sealjuures on sektori kasv olnud kiirem kui näiteks mitmel tehnoloogiaettevõttel või tarbekaupade tootjal.
Luksuskaupade tootjatest on edukaim Gucci, mille brändi väärtus kasvas aastaga suisa 30%, 12,9 miljardi dollarini. Louis Vuitton, kes on tuntud peamiselt oma käekottide tõttu, näitas aga 23% kasvu, 28,2 miljardi dollarini. Mõlema ettevõtte puhul tuuakse välja brändide oskust suunata oma tegevust noortele ehk kasvatada uut tarbijate põlvkonda.
Interbrandi uuringu kohaselt on suurima väärtusega bränd endiselt Apple, mille brändi väärtus jääb 214,5 miljardi dollari juurde. Võrreldes eelmise aastaga on see kasvanud 16%. Teisel positsioonil on Google 10% tõusuga, kolmandale kohale jõudis Amazon. Viimane on ühtlasi Interbrandi andmetel oma brändi väärtust aastaga enim kasvatanud.
Interbrand reastab brändid väärtuse järgi. Selleks võtab konsultatsioonifirma arvesse, kui palju panustab brändi nimi sellesse, et tarbija tahaks toodet soetada. Samuti võtab Interbrand arvesse nii ettevõtte majandustulemusi kui ka tulevikuperspektiivi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.