• OMX Baltic0,67%302,36
  • OMX Riga0,03%893,68
  • OMX Tallinn0,03%2 067,16
  • OMX Vilnius0,35%1 198,68
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,57%8 785,65
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,67%302,36
  • OMX Riga0,03%893,68
  • OMX Tallinn0,03%2 067,16
  • OMX Vilnius0,35%1 198,68
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,57%8 785,65
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 27.03.19, 17:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford lahkub Vene autotööstusest

USA autokontsern Ford sulgeb oma Venemaal asuvad autotehased ning loobub juhtivrollist ühisettevõttes Ford Sollers, selgus kolmapäevasest pressiteatest.
FordSollersi tehas Peterburi lähistel Vsevoložskis
  • FordSollersi tehas Peterburi lähistel Vsevoložskis
  • Foto: Reuters/Scanpix
Ameerika Ühendriikide suuruselt teine autotootja sulgeb restruktureerimiskava käigus sõiduautode monteerimisvabrikud Naberežnõje Tšelnõs ja Peterburis ning mootoritehase Elabugas. Firma sõnul kaotab selle tulemusel töö "märkimisväärne arv" inimesi. Lisaks loovutab firma kohalikule partnerile juhtivrolli 2011. aastal loodud ühisettevõttes Ford Sollers, vähendades oma osaluse seniselt 51 protsendilt 49 protsendile.
Restruktureeritud Ford Sollers lõpetab sõiduautode tootmise juuni lõpus ning keskendub edaspidi kommertssõidukite valmistamisele.
Sulgemised toovad Fordile kaasa 450-500 miljoni dollari ulatuses erakorralisi kulusid, kuid juhtkonna sõnul on summa juba arvestatud varem välja kuulutatud ülemaailmse muudatuskava sisse, millega kaasneb umbes 11 miljardi dollari suurune väljaminek. Plaani raames on Ford juba viinud läbi koondamisi Lõuna-Ameerikas ja Euroopas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ford oli 2002. aastal Peterburisse rajatud tehasega esimene Venemaal kanda kinnitanud rahvusvaheline autokontsern. 2011. aastal lõi grupp juba ühisettevõtte UAZ ja ZMZ omanikfirma Sollersiga, lootes lõigata kasu piirkonna autoturu hüppelisest kasvust. Paraku saabus turu haripunkt juba 2012. aastal, mil Fordil õnnestus müüa 130 809 sõiduautot. Krimmi hõivamise järel saabunud USA ja Euroopa majandussanktsioonid, rubla odavnemine ja nõrk majanduskasv avaldasid paraku tugevat mõju ka kohaliku autoturu nõudlusele ning põhjustasid kokkuvõttes vabrikute alakasutuse. Mullu soetati Venemaal vaid 53 234 Fordi sõidukit.
Fordi väärtpaber reageeris kolmapäeval avaldatud otsusele esmalt umbes 1% tõusuga, ent vajus viimaks 1,6% miinusesse. Sollersi Moskva börsil noteeritud aktsia odavnes seevastu umbes 0,7%, 362 rubla tasemeni. Eelmise aasta sama kuupäevaga võrreldes on aktsia kaotanud üle 36%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele