Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kui seksikas ikkagi on Uber?

    Indias nii nagu nii mõneski teises regioonis on Uberi vastased koguni tänavatele protestima tulnud.Foto: EPA

    Taksoteenuseid pakkuv San Francisco ettevõte Uber Technologies on löömas lained iga nurga alt - olgu need siis positiivsed või negatiivsed uudised. Küsimus tekib vaid, miks ootavad investorid nii agaralt Uberi börsidebüüti, arutleb Äripäeva loodud investor Toomas.

    Läinud aasta lõpus hakkas tunduma, et ei möödu päevagi ilma mõne uudiseta Uberi kohta. Viimasel ajal on need uudised kippunud olema aga negatiivsed ja üksteise järel kuuleme piirkondadest, kus Uberil on enda teenuste osutamine jälle ära keelatud. Viimane neist kehtestati Prantsusmaal, kus Uberi juhte ähvardab lausa kaks aastat vangistust ja 300 000 eurot trahvi. Lisaks Prantsusmaale üritatakse või on juba piiratud Uberi tegevust Hispaanias, Hollandis, Inglismaal ja Saksamaal.
    Uberil paistab probleeme olevat igal pool, isegi koduturul USAs, täpsemini Californias. San Francisco ja Los Angelese linn kaebasid firma kohtusse autojuhtide taustauurimiste tõttu. India pealinnas New Delhis on Uber täiesti keelatud pärast seda, kui ühte nende juhti süüdistatakse naiskliendi vägistamises.
    Loodetavasti on varsti Uber Eestiski teenusena kättesaadav, esimesel sajal juhil oli võimalus end detsembris kirja panna. Saab näha ka, millise reaktsiooni see Eesti seadusandjates või taksonduses tekitab.
    Kõik see ja enamgi veel ei takistanud aga Uberil detsembri alguses kaasamast 1,2 miljardit dollarit, mis viis nende turuväärtuse 41,2 miljardi (!) dollarini. Eelnenud rahakaasamise ringiga võrreldes hüppas Uberi valuatsioon kuue kuuga 126%. Hullumeelsed numbrid firma kohta, mis teenib prognooside kohaselt järgmise aasta lõpuks 2 miljardit dollarit netokäivet ehk millest 80% saavad firma iseseisvad autojuhid. Uber ise võtab teenuse vahendamise eest 20% reisi maksumusest.
    Ja kuigi Uber tegutseb juba umbes 250 linnas, siis paistab, et praegused investorid vaatavad binoklitega kaugesse tulevikku. Ilmselgelt ei saa mingi taksofirma olla väärt 40 või enam miljardit dollarit. On kuulda olnud, et Uberi juhtkond müüb investoritele visiooni, kuidas tulevikus saab neist hiigelsuur logistikaettevõte nagu UPS või FedEx. Lisaks paistavad praegused investorid uskuvat, et Uber saab jagu ka seaduslikest takistustest välisriikides.
    Olen Uberi kui teenuse fänn ja kasutaja. Tavaliselt Uberit kasutades saan taksosõidu pealt säästa kuni 50%. Siia otsa tasub lisada veel väga mugava tellimis- ja maksmissüsteemi ja fakti, et Uberi autod on puhtad, uued ja reklaamivabad. Ja taksojuhid tõsimeeli pingutavad, et olla viisakad ja sõbralikud, sest klient peab neid sõidu lõppedes viie palli skaalal hindama.
    Investorina hoian ma sellest firmast aga väga kaugele. Juba praegu on nende valuatsioon kümneid kordi tegelikkusest kõrgem ning börsile jõudes saab aktsial olema sedavõrd tugev surve, et see kukub selle all üsnagi kindlasti kokku. Meenutame või Facebooki või Grouponi debüüte. Lisaks tundub, et Silicon Valleyst tulevadki hullumeelsete valuatsioonidega firmad. Uberist 50 km lõunas asub Facebook ning 70 km kaugusel on Tesla.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.