Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: miks mulle ei meeldi Uber

    Uberi peakontor San FranciscosFoto: EPA

    Kuigi taksoteenuseid pakkuv Uber pole veel üldse börsifirmagi, siis kära ettevõtte ümber on olnud meeletu. Nüüd on firma turuväärtus tõusnud väidetavalt üle 50 miljardi dollari ja kära muudkui kasvab. Mulle see ei meeldi.

    Ärge saage minust valesti aru. Mulle Uber teenusena väga meeldib ja ma kasutan seda suhteliselt tihti. Vastumeelt on mulle pigem sellesse firmasse investeerimine, kui nad ühel hetkel peaks börsile jõudma. Las ma seletan lahti, miks.
    Juuli lõpus korraldas Uber järjekordse investeerimisraundi, millega kaasati miljard dollarit ja mis upitas firma turuväärtuse 51 miljardi dollarini. Kokku on taksoteenuste ettevõte praeguseks kaasanud üle 5 miljardi dollari. Eelmine, ja ühtlasi ka esimene idufirma, mis murdis 50 miljardi dollari piiri, oli Facebook. Mitte ükski firma peale nende kahe pole suutnud börsilt eemal olnuna turuväärtust nii kõrgeks kasvatada.
    Tegemist on mulliga
    Ma näen siin mulli. Kui Facebook on suutnud enda väärtust tõestada üsnagi konarlikul teel, siis Uber pole seda veel teinud. Praegusel hetkel jooksevad investeerimisfondid, riskifondid, pensionifondid ning teised institutsionaalsed investorid peaaegu ummisjalu idufirmade poole, kelle turuväärtus on tõusnud üle miljardi dollari ja kes näitavad suurt potentsiaali. Tänane artikkel on liiga lühike, et seda teemat põhjalikumalt lahata, aga numbrid kinnitavad seda.
    Facebook sai 50 miljardi dollarilise valuatsiooni 2010. aasta lõpus ehk ajal, kui USA oli alles finantskriisist välja roomamas ja ebakindlus oli kordi suurem võrreldes praegusega. Siia võime lisada veel fakti, et selleks hetkeks oli Facebooki viimase 12 kuu käive juba 2 miljardit dollarit, samas kui Uberil hinnatakse see olevat 400 miljonit. Veel mitmeid tegureid arvesse võttes ma usun, et selles numbris on omajagu õhku sees.
    Õhus on IPO märgid
    Esialgu pole Uber avalikult juttu teinud, et kavatseb enda aktsiad avalikult noteerida, kuid üha rohkem on ilmnemas märke, et 2016. aasta jooksul see juhtub. Kui nad lõpuks tulevad börsile, siis mulle nende aktsiad, vähemalt praegusel ajahetkel, huvi ei paku.
    Uber on seni olnud kaugelt kõige skandaalsem idufirma üldse, mida kinnitavad suured protestid Prantsusmaal, Inglismaal ja Saksamaal ning lausa tegevuskeeld Indias. Negatiivsed uudised on tulnud läbisegi positiivsetega ja see loob hea pinnase ülivolatiilse aktsia esiletõusuks. Rääkimata sellest, et Uber kaasab börsilt raha sellise aktsiahinna juures, mis viib nende turuväärtuse kaheteistkohalise numbrini. Sellist numbrit avalikult on juba palju raskem õigustada ning on suur oht, et neid tabab Facebookile sarnane varajane langus.
    Jälgin huviga Uberi käekäiku ja soovin neile parimat, sest nende teenus on väga hea, aga väikeinvestorina, kes ei saa investeerimisraundides kaasa lüüa, hoian ma sellest firmast esialgu eemale.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Börsiettevõtted, te ju oskate palju paremini
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Hälvikparkijatest tüdinenud nõuavad liiklusseaduse muutust
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.