Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: miks mulle ei meeldi Uber

    Uberi peakontor San FranciscosFoto: EPA

    Kuigi taksoteenuseid pakkuv Uber pole veel üldse börsifirmagi, siis kära ettevõtte ümber on olnud meeletu. Nüüd on firma turuväärtus tõusnud väidetavalt üle 50 miljardi dollari ja kära muudkui kasvab. Mulle see ei meeldi.

    Ärge saage minust valesti aru. Mulle Uber teenusena väga meeldib ja ma kasutan seda suhteliselt tihti. Vastumeelt on mulle pigem sellesse firmasse investeerimine, kui nad ühel hetkel peaks börsile jõudma. Las ma seletan lahti, miks.
    Juuli lõpus korraldas Uber järjekordse investeerimisraundi, millega kaasati miljard dollarit ja mis upitas firma turuväärtuse 51 miljardi dollarini. Kokku on taksoteenuste ettevõte praeguseks kaasanud üle 5 miljardi dollari. Eelmine, ja ühtlasi ka esimene idufirma, mis murdis 50 miljardi dollari piiri, oli Facebook. Mitte ükski firma peale nende kahe pole suutnud börsilt eemal olnuna turuväärtust nii kõrgeks kasvatada.
    Tegemist on mulliga
    Ma näen siin mulli. Kui Facebook on suutnud enda väärtust tõestada üsnagi konarlikul teel, siis Uber pole seda veel teinud. Praegusel hetkel jooksevad investeerimisfondid, riskifondid, pensionifondid ning teised institutsionaalsed investorid peaaegu ummisjalu idufirmade poole, kelle turuväärtus on tõusnud üle miljardi dollari ja kes näitavad suurt potentsiaali. Tänane artikkel on liiga lühike, et seda teemat põhjalikumalt lahata, aga numbrid kinnitavad seda.
    Facebook sai 50 miljardi dollarilise valuatsiooni 2010. aasta lõpus ehk ajal, kui USA oli alles finantskriisist välja roomamas ja ebakindlus oli kordi suurem võrreldes praegusega. Siia võime lisada veel fakti, et selleks hetkeks oli Facebooki viimase 12 kuu käive juba 2 miljardit dollarit, samas kui Uberil hinnatakse see olevat 400 miljonit. Veel mitmeid tegureid arvesse võttes ma usun, et selles numbris on omajagu õhku sees.
    Õhus on IPO märgid
    Esialgu pole Uber avalikult juttu teinud, et kavatseb enda aktsiad avalikult noteerida, kuid üha rohkem on ilmnemas märke, et 2016. aasta jooksul see juhtub. Kui nad lõpuks tulevad börsile, siis mulle nende aktsiad, vähemalt praegusel ajahetkel, huvi ei paku.
    Uber on seni olnud kaugelt kõige skandaalsem idufirma üldse, mida kinnitavad suured protestid Prantsusmaal, Inglismaal ja Saksamaal ning lausa tegevuskeeld Indias. Negatiivsed uudised on tulnud läbisegi positiivsetega ja see loob hea pinnase ülivolatiilse aktsia esiletõusuks. Rääkimata sellest, et Uber kaasab börsilt raha sellise aktsiahinna juures, mis viib nende turuväärtuse kaheteistkohalise numbrini. Sellist numbrit avalikult on juba palju raskem õigustada ning on suur oht, et neid tabab Facebookile sarnane varajane langus.
    Jälgin huviga Uberi käekäiku ja soovin neile parimat, sest nende teenus on väga hea, aga väikeinvestorina, kes ei saa investeerimisraundides kaasa lüüa, hoian ma sellest firmast esialgu eemale.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.