investor Toomas • 23. september 2015 kell 5:15

Investor Toomas: sõber küsis, mida arvan Yahoost

Yahoo peakontor Californias.  Foto: EPA

Teisipäeval leidsin oma postkastist kirja ühelt toredalt kaasamõtlejalt, kes tahtis teada minu arvamust veebihiiglase Yahoo aktsia kohta.

Ütlen kohe alustuseks, et mulle sellised kirjad meeldivad. Esmalt panevad need sügavalt ohkama ja seejärel pead murdma. Kokkuvõttes saan enda jaoks võõrad teemad läbi seedida ja see hoiab mind investorina kenasti vormis. Muidu võib ühel hetkel laisaks muutuda ja huvi ümbritseva vastu on kiire kaduma.

Aga nüüd teema juurde. Huviline esitas järgmise küsimuse: “Paljud analüütikud soovitavad seda osta ja seavad aktsiale sihiks 45-55 USD, ehk arvatakse, et aktsial on tõusuruumi 45-80%. Samas on ka praegu selle langemine aeglustanud ja hind võib hakata tasapisi tõusma. Ega ei ole praegu õige hetk, et firma aktsiaid juurde osta?“

Probleemid Alibaba osaluse ja kasvuga

Sarnaselt teistelegi investoritele valmistab minu jaoks veebifirma aktsia puhul kõige suuremat muret käibekasv ja osalus Hiina e-kaubandusfirmas Alibabas.

Investorid on juba alates jaanuarist oodanud, et Alibaba 25 miljardi dollarilise osaluse jaoks moodustatakse eraldi ettevõte. Selle eraldamisega hoiaks Yahoo kokku hinnanguliselt 9 miljardit dollarit maksuraha. Septembris aga plaanid takerdusid, kuna regulaatorid pole asjaga päri. Alates maikuust, mil tehingu üle esmalt mure tõstatati, on Yahoo aktsia hind kukkunud 30%.

Yahoo juht Marissa Mayer pole aga lõplikku kinnitust veel andnud, et tehinguga edasi minnakse ning kuuldavasti kaalutakse ka alternatiive nagu Alibaba aktsiate müümine või mõne muu üksuse eraldamine firmast. Konkreetse teema puhul oodatakse vastust oktoobris, mil ettevõte avalikustab oma värsked kvartalitulemused. Tõenäoliselt takerduvad aga otsused veel mõnda aega ning ükskõik, mis saama hakkab, keerleb firma ümber palju ebakindlust.

Ka Yahoo enda tulemused on juba mitu kvartalit järjest investoritele pettumuse valmistanud. Sel aastal on aktsia hind sukeldunud lausa 38protsenti ning aastases perspektiivis on langus üle 19protsendi. Tihe konkurents veebireklaami alal on teinud reklaamimüügi keeruliseks, kuid see moodustab firma kogukäibest 40%. Firma põhjendab kehvi tulemusi suurte kulutustega, mis tehakse konkurentide Google’i ja Facebookiga võistlemiseks. Kuna gigantide heitlus kestab, siis tõenäoliseltei ei pääse neist kulutustest ka järgmistes kvartalites.

Segasel ajal ostma ei kipu

Heitsin pilgu ka Bloombergi küsitletud analüütikute ülevaadetele. Tõsi, nemad on Yahoo suhtes väga optimistlikult meelestatud. 45 küsitletud analüütikust 30 soovitab aktsiat osta ja 14 hoida. Ka aktsia 12-kuu hinnasiht on 46 dollarit, mis teeb tõusupotentsiaaliks ligi 45%.

Hoolimata spetsialistide soovitustest, mina Yahoo aktsia hinna suurele tõusule veel ei panustaks. Ehk tuleb see minu küllaltki alalhoidlikust suhtumisest veebifirmadesse. Kindlasti mõjutab otsust ka pikaajalise sihiga investori mõtteviis, et aktsia hinnapõhja pole mõtet püüdma minna. Kuni Yahool pole selgust suurtehingu ja käibekasvu mootorite osas, mina aktsiat ei ostaks.

Yahoo aktsia | Create infographics

Hetkel kuum