Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kas lennundussektor on ahvatlev?

    Euroopa suurim odavlennufirma lõikab kasu kütuse madalast hinnast.Foto: epa

    Lennundussektorist on pidevalt kuulda jutte koondamistest, streikidest, ettevõtete keerulistest olukordades ning mõnikord ka pankrottidest. Pikaajalise investorina tekib küsimus, kas sellest sektorist võiks kasvu leida.

    Hiljutine teade Estonian Airi tegevuse lõpetamisest oli jälle üks näide, kui keeruline on lennundussektor. Seda ilmestab ka Ernst & Youngi analüüs, mille järgi lennundusturg küll kasvab, kuid ettevõtetel on raske kasumeid teenida. „Alates 2004. aastast kuni 2014. aastani on lennundussektori käive suurenenud 369 miljardilt dollarilt 746 miljardi dollarini, kuid stabiilset kasumit pole suudetud saavutada. Kasumimarginaalid on üliõhukesed 3 protsenti,“ seisis analüüsis. See näitab, et väljavaated võivad olla üsnagi ähmased.
    Euroopa suurimad keerulises olukorras
    Hiljuti teatas Euroopa suurim lennufirma Lufthansa, et tühistab ligi 1000 lendu, kuna personal on asunud streikima. Lufthansa töötajad on ka varem streikinud tööandja pensionitingimuste tõttu.
    Oktoobris teatas Air France KLM, et kavas on suurkoondamine, kuna läbi kukkusid kõnelused pilootide produktiivsuse suurendamiseks. Lennufirma kavatseb 2017. aastaks koondada 2900 töötajat ehk 14 protsenti kõigist enda töötajatest. Kui Air France KLMi juhtkond kogunes asja arutama, tormasid vihased töötajad neile kallale ja see on üldsegi ime, et juhatus eluga pääses.
    Paremini on hakanud käima Scandinavia Airlinesi (SAS) käsi. Ettevõte oleks 2012. aastal pankrotti läinud, kuid tänu ümberkorraldustele ning ametiühingute nõusolekutele suudeti lennufirma kuristiku äärelt tagasi tuua ning kasvama panna. Hiljuti teatas SAS, et käivitab 15 aasta suurima värbamiskampaania ning tööle võetakse sadu uusi töötajaid. SASi aktsia on aastaga tõusnud ligi 50 protsenti.
    Ka Soome Finnairil on viimastel kuudel hakanud paremini minema, kuna kolmandas kvartalis kasvatati käivet ning reisijate arvu. Aktsia on alates augustist tõusnud 45 protsenti.
    Alternatiiv investorile – odavlennufirmad
    Investorid võivad leida kasvu odavlennufirmadest. Minu radarile on sel aastal sattunud Ryanair, mille aktsia on aastaga kasvanud peaaegu 70 protsenti. Lennufirma reisijate arv kasvab, sama teeb ka aktsia, mis sel kuul tõusis rekordkõrgele. Huvitav on ka Norra odavlennufirma Norwegian Air Shuttle, mille aktsia on aastaga tõusnud 35 protsenti. Silmanurgast olen jälginud ka EasyJeti, mille aktsia on võrreldes eelmise aasta novembriga kerkinud 15 protsenti.
    Viimasel aastal on lennufirmasid soosinud suure languse teinud naftahinnad. Kuid vaatamata sellele on lennundus siiski keeruline sektor, sest seda mõjutavad regulatsioonid, terrorirünnakud, vulkaanipursked ja epideemiapuhangud. Kui naftahinnad peaksid hakkama tõusma, on üks risk lennundussektoris taaskord juures. Vaadates üldist lennunduse käekäiku, siis investorina eelistaksin odavlennufirmasid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: tööturu tulevik on rohkem kui hämar
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Suurinvestori järsk väljumine lasi kodukaupade keti aktsia põhja
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
Reaalajas börsiinfo
Bigbank: majanduses pole midagi seisma jäänud
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Sõõrumaa firma jageleb Patarei merekindlusele ehitusloa saamisega
Suurärimees Urmas Sõõrumaale kuuluv US Real Estate pole Patarei merekindluse rekonstrueerimiseks saanud ikka veel ehitusluba. Arendaja pole linnalt teada saanud ka põhjuseid, miks loa saamine viibib.
Suurärimees Urmas Sõõrumaale kuuluv US Real Estate pole Patarei merekindluse rekonstrueerimiseks saanud ikka veel ehitusluba. Arendaja pole linnalt teada saanud ka põhjuseid, miks loa saamine viibib.
Kaja Kallas: elektribörsilt lahkumine oleks egoistlik ja maksaks meile kätte
Valitsuse ministrid rõhutasid valitsuse pressikonverentsil, et rekordilise elektri hinna põhisüüdlane on vähene pakkumine turul. Samuti lubati, et rekordkõrget elektri hinda ei peaks kandma tavainimene.
Valitsuse ministrid rõhutasid valitsuse pressikonverentsil, et rekordilise elektri hinna põhisüüdlane on vähene pakkumine turul. Samuti lubati, et rekordkõrget elektri hinda ei peaks kandma tavainimene.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.