Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Ameerika säästumarketi võidukäik

    Dollar GeneralFoto: epa

    Jaekaubandushiidude kasvu ei pärsi sugugi ainult internetikaubandus, vaid uusi kliente võidab ka selline omakandi väikepood nagu Dollar General.

    Jätkates oma hiljutist Amazoniga alustatud teemat, kirjutan nüüd sellest, kuidas on Ameerikas edukalt rakendatud ärimudelit, mis lähtub klientide soovile või vajadusest külastada anonüümsete netipoodide ja hüpermarketite asemel kodukoha külapoodi.
    Üks mu sõber investeeris keset suurt masu 2009. aastal uuesti börsile viidud jaeketti Dollar General. See tundus mulle tollal kaunikesti julge idee, aga ta on oma investeeringut tänini hoidnud, teeninud igati viisaka 274% tootlust ja sellele lisaks saab alates eelmisest kevadest ka dividende. Aktsiahind on praegu kõigi aegade tipptasemel.
    Taasleiutatud bränd
    Dollar General ei ole iseenesest uus ettevõte. 1939. aastal hulgimüüjana alustanud firma esimene jaepood, mis lähtus toona kontseptsioonist, et ükski kaubaartikkel ei maksa üle dollari, avati 1955. aastal Kentuckys. Odavpoena tegutses kett Ameerika turul aastakümneid, teenindades ennekõike neid piirkondi, mis olid Wal-Marti jaoks liiga kolkad.
    Olen ise kunagi oma Ameerika-reisidel paari Dollar Generali poodi külastanud ja pidanud seda ajale jalgu jäävaks äriks. Kaupa oli vähevõitu, puhtus jättis soovida, parkida polnud ka eriti kuhugi. Asjad olid küll odavad, aga ei maksnud enam sugugi alla dollari.
    Majandusbuumi kõrgajal 2007 ostis investeerimisfirma KKR & Co aga Dollar Generali börsilt välja. Uus omanik andis poeketile uue teo ja näo, sulges või paigutas ümber ebapiisava kasumiga tegutsenud või kõrgendatud standarditele mittevastavad poed (neid oli umbes 6000-st kokku üle 400) ja tõi ettevõtte finantskriisi sügavikus 2009. aastal börsile tagasi, kui rahvas just säästurežiimil elas. Wikipedia andmetel on see olnud muide üks KKR-i edukamaid tehinguid, jaeketi väärtust suudeti kahe aastaga kasvatada hinnanguliselt 30%.
    Konkurentidest edukam
    Praeguseks on Dollar General 26 aastat järjepanu müügitulu kasvatanud, 2015. aastal küündis see juba 19 miljardi dollari lähedale ning ettevõttel oli üle 12 000 poe. Ka puhaskasum on kasvutrendis ja kujunes mullu 1,1 miljardi suuruseks. Kasum aktsia kohta kasvas 13%. Samal ajal teatas Wal-Mart, et tema katse ekspresspoodidega kukkus läbi. DGga ei suudetud kaubavaliku poolest konkureerida: lisaks oma kaubamärgi turustamisele on DG hakanud ainuesindama ka mitmeid teisi brände.
    Sõbral oli õigus, kui ta ütles, et DG suudab oma ärimudeliga igas makrokeskkonnas edukalt tegutseda, põhjendades seda sellega, et kui uus majanduskasv tulebki, siis lõhe rikaste ja vaeste vahel süveneb ning kodulähedane odav pood, mis suudab meeldival viisil pakkuda kõike igapäevaselt vajalikku leivast kütuseni, ei kao kuhugi.
    Veel ühe huvitava faktina soetas Dollar General aasta hiljem veebiaadressi dg.com, tehes parema pakkumise kui Dolce & Gabbana. Selle sammuga avas ettevõte lõpuks ka internetipoe, et Amazoni pealetungi oma sihtrühmas kontrolli all hoida.
    Dollar Generali sõber müüa ei kavatse. Areng jätkub, sest sel aastal plaanitakse avada jälle 900 uut poodi ja teha uus käiberekord. Pikaajalises perspektiivis plaanib DG kasvatada kasumit aktsia kohta 11-17% aastas. Ainsa probleemina paistab praegu see, et jaekett piirdub üksnes USA turuga, kusjuures dollari võimalik edasine tugevnemine ei soodusta ettevõttel välisturule sisenemist.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.