Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus algus lörtsitud lennuühendusele

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Eesti lennuühendus Euroopa ja muu maailmaga ohustab ka majanduskasvu, mistõttu tuleks see uuesti jalule seada, kirjutab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Pärast veerand sajandit taasiseseisvust on lennuühendus Tallinna ja muu maailmaga sisuliselt likvideeritud. Tallinnal on mingigi otseühendus kolmandiku ELi liikmesriikide pealinnadega, ülejäänutesse sõit on pehmelt öeldes valus kogemus. 
    See pole naljaasi, sõbrad. Me oleme muutunud kolkaks ja lisaks meie endi reiside ebamugavusele pärsib see majanduskasvu. Kogesime ise eelmisel nädalal rahvusvahelist Balti M&A ja riskikapitalifoorumit organiseerides, et mitu fondijuhti, kes suunavad miljardeid eurosid, loobusid Tallinna tulemast kehva lennuühenduse tõttu. Praegu saab paljudest Euroopa pealinnadest kiiremini ära käia New Yorgis, kui väisata Tallinna.
    Aeg on muutusteks. Praegu on lennuühenduse laual mitmed mängukaardid, millest ükski pole toimetuse meelest hea väljapääs, kuid juhtkirja lõpus pakume ühe alternatiivi.
    Estonian Airi väljavaated ainult halvenevad
    Kliente kaotav Estonian Air on seisus, kus isegi Brüsselist läbi ime tulev positiivne otsus senisele riigiabile ei aita enam usaldust taastada. Kahjuks tuleb leppida, et Euroopa Komisjoni otsusega venitamine (kolm aastat mõne lennukiga firma analüüsimisele) koos firma kaootilise juhtimisega on selle pääsukese lasknud meie taevast alla. Lisaks näitab riigi tegevus pigem, et peatselt tulev Brüsseli otsus on negatiivne. 
    Valitsuse poolt ja Tallinki eksajude abiga Estonian Airist tekkivasse tühimikku loodav Nordic Aviation Group, kelle äriplaaniks on Tallinnast pakkuda otselende, ei pruugi seda täita isegi pärast võimalikku erastamist näiteks Tallinki omanikfirmale Infortar. Mis eelised tal oleks äsja ajaloo parimaid kvartalitulemusi näidanud Finnairi või äsja välisinvestori kaasamisest teatanud airBalticu ees? 
    Jah, airBaltic on teatanud otselendude arvu kasvust Tallinnast, kuid majandusloogika ütleb, et neile on kasulikum perspektiiv ikkagi hakata meid laiali vedama Riia kaudu. Kogu lugupidamise juures, see pole hea perspektiiv.
    Eesti ja Soome võiksid lennujõud ühendada
    Seega, kuni Euroopa Liit ei luba Eesti riigil mingit kindlat lennuliini (näiteks Londoni, Berliini) doteerida, jääb üle vaadata Helsingi poole. Miks ei võiks Tallinna ja Helsingi lennujaama vaadata kui ühe lennujaama kaht terminali? Küsimus ei olegi niivõrd lennufirmade konkurentsis, vaid kahe lennujaama ühendamises.
    Kui Vantaa lennujaam on juba tihedalt asustatud, siis miks peaks seda suuremaks ehitama, kui mõned välisliinid võiksid toimuda hoopis läbi Tallinna, kel teatud aegadel ruumi. Sel juhul veetaks hoopis soomlased Tallinna lennujaama oma reisi alustama. Nii oleks ühislennujaam palju suurem ja ilmselt ka suurtele Aasia lennukompaniidele huvitavam lähtekoht Euroopa suunal.
    Utoopiast võib saada tegelikkus
    Esialgu siis liiklus kahe terminali vahel lennukitega, aga edaspidi näiteks metrooga läbi merealuse tunneli? Tundub utoopia? Äkki pole? Tõsi, enamik liiklusest jääks siiski siit Helsingisse ja me peame omaks võtma, et reis kusagile algab põhjanaabrite pealinnast. Ühise lennujaama idee võiks realiseerida sõltumatult lennufirmadest Eesti ja Soome riikidevahelise kokkuleppega. Talsinki on kahjuks unustatud, prooviks siis HELTLLi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.