• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.07.19, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erasõit firmaautoga läheb kalliks maksma

Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling räägib saates "Teabevara tund", mida peaks teadma ettevõtte sõiduauto maksustamise kohta.
Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling
  • Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling
  • Foto: Andres Laanem
Üks enam kõneainet pakkunud muudatus jõustus juba 2018. aasta alguses. See puudutas sõiduauto sisendkäibemaksu ümberarvestamise reegleid. Käibemaksuseaduse muudatus tehti seoses tulumaksuseaduse ulatuslike muudatustega sõiduautode eratarbe maksustamisel.
Kui sõiduauto kasutusotstarve kahe aasta jooksul muutub, tuleb kogu liigselt maha arvatud sisendkäibemaks riigile tagasi maksta koos intressiga, mida arvestatakse alates sisendkäibemaksu maha arvamisest kuni selle tagasimaksmiseni riigieelarvesse.
Sõiduauto sisendkäibemaksuarvestus ei saa kuude lõikes muutuda. Varem jälgiti sõiduauto kasutust kalendrikuude kaupa: ühel kuul võis olla 50% mahaarvamist ja teisel perioodil jälle 100%. Praeguse kehtiva korra järgi on nii, et kui sõiduauto kasutusotstarve muutub, siis peab maksumaksja käsitlema seda autot osaliselt ettevõtluses kasutatavana vähemalt ühe aasta, alates kasutusotstarbe muutumisest. Kui algselt oli sõiduauto mõeldud 100% ettevõtluse tarbeks ja mingil perioodil tuleb ette mõni erasõit, siis peab auto olema 50% sisendkäibemaksu mahaarvamise arvestuses terve järgneva aasta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saadet juhib Äripäeva teabevara toimetaja Kai Koks.
Kuula saadet siit:

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele