Artikkel

    AMTELi uue juhi eelmine elu: ühekorraga vormelisõitja ja tehasedirektor

    Meelis Telliskivi 2000. aastal Estonia 26-9 ees. Too ühes eksemplaris valminud mudel jäigi Estonia vormelivabriku viimaseks.Foto: Tiit Blaat/Delfi Meedia/Scanpix

    Hiljuti autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu ehk AMTELi tegevjuhiks valitud Meelis Telliskivi piloteeris 90ndatel ja 00ndate algul noore mehena nii Eestis toodetud vormelautosid kui kogu tehast, mis neid valmistas – ettevõtet Kavor.

    Nõukogude Liidu ainus arvestatav vormelitööstus tekkis Eestisse. Tallinna Autode Remondi Katsetehases (TARK) valminud Estonia autodega võideti alates 1968. aastast planeedikuuendikul kõik meistritiitlid ning 1985. aastal tõusti toodetud vormelite arvu poolest maailmas brittide Lola järel teisele kohale.
    NSV Liidu lõpp loksutas 1989. aastal TARKist eraldunud ning nime Kavor saanud riiklikku väikeettevõtet kõvasti. Näiteks leidis see aferistiks osutunud idasakslasest "investori", kelle tegevuse tagajärjena tehas kaks aastat seisis ning firmale kuhjus suur maksuvõlg.
    Uute omanike käes püüti kuulsate Estoniate ehitamisele siiski eluvaim uuesti sisse puhuda. 1995. aasta varakevadel võeti katsesõitjaks toona 24aastane Meelis Telliskivi, kellest sai järgmisel aastal algul ajutiselt ning siis juba püsivamalt ka ettevõtte direktor.
    "Emotsioonid olid kohati kahesed. Ühtpidi oli niisuguse koha peale valitud saamine lapsepõlveunistuse täitumine, aga palk … Midagi kassast maksti, ent kui ma vaatasin ümberringi, millega head grupivennad TPI päevilt tegelesid – näiteks läksid suurde ärisse –, siis rahanumbrid olid kordades erinevad. Kohati tuli Kavoris n-ö tegeleda metseenlusega," meenutas Telliskivi Äripäeva raadio "Autojuttude" saates. "Aga nagu öeldakse: iga mees peab jääma oma liistude juurde. Tol ajal nägin ma seal noore mehena suurt potentsiaali."
    Saates rääkis Meelis Telliskivi pikemalt nii Kavori väljavaadetest ja probleemidest kui enda teekonnast. Lisaks muule tuli juttu sellest, kuidas Telliskivi hankis oma esimese vormeli videomaki eest ning kuidas Kavor tegi nina vee peal hoidmiseks kõiksugu metallitöid – näiteks ehitas R-Kioskile haagiseid. Samuti lahkas saatekülaline põhjusi, miks aastatuhande algul vormelautode valmistamine siiski lõppes.
    Meelis Telliskivi intervjueeris "Autojuttude" tegija Karl-Eduard Salumäe.
  • Hetkel kuum
Kadri Mägi-Lehtsi: Tallinna ühendhaigla idee sisaldab nii riske kui võimalusi
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kaubanduse palga TOP: parim palk küünitab 7000 euro poole
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Keskpankur: kui USA viivitab intressikärpega, peab Euroopa langetama veel rohkem
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.