Artikkel

    Auto omadus, millest ei räägita piisavalt. Veel

    General Motors ei suuda 4,1tonnise tühimassiga elektri-Hummereid piisavalt toota, järjekord on mitu aastat pikk. Foto on tehtud Suurbritannias.Foto: SWNS/Scanpix

    Elektri-Hummer pole kuskilt otsast keskkonnasõbralik sõiduk, kuna kaalub sama palju kui kolm kompaktset pereautot kokku, tõdetakse "Autojuttude" saates.

    Uute autode tühimass kasvab mühinal ja elektripööre annab sellele hoogu juurde. Säärasel "rasvumisel" on aga negatiivsed mõjud nii sõiduomadustele kui keskkonnale, kusjuures need mõjud võivad olla arvatust suuremad.
    Äärmusliku näite sellest, kuhu võib autonduses viia üksnes kütuseliigile ning võimsus- ja dünaamikanäitajatele keskendumine, pakubki USAs müügile jõudnud elektriline Hummer. Viis ja pool meetrit pikk, 2,2 meetrit lai ja kaks meetrit kõrge pikap evib 1000 hobujõudu ja suudab kiirendada paigalt sajani umbes 3,5 sekundiga. Sama mündi teiselt küljelt leiame aga tervelt 4,1 tonnini küündiva tühimassi, mis tähendab lisaks muule, et Euroopas seda B-kategooria ehk sõiduauto juhiloaga tüürida ei tohi.
    Särtsu-Hummeri 212 kilovatt-tunnine aku, mille tootmiseks on kaevandatud haruldasi metalle, kaalub ise rohkem kui paljud autod, kuhu mahub samamoodi viis inimest, ent Hummer kulutab kogu oma kasutusaja jooksul tunduvalt rohkem erinevaid materjale ning koormab taristut nagu mõni veok.
    Kõigest sellest – ja paljust muustki – Äripäeva raadio autosaate seekordses episoodis räägimegi. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe vestluskaaslaseks on tehnikaportaali Accelerista peatoimetaja Veli Valentin Rajasaar.
    Kahepeale võetakse kilode kuhjumise põhjused pulkadeks ning nenditakse, et need ei ole ainult halvad. Aga saaks oluliselt paremini, kui poliitikud ja tarbijad survestaksid autotootjaid kergusele. Vaikselt ongi autode tühimass laiemalt kõneaineks saamas, kaalukomponenti kavandatakse ka Eestis kujundamisel olevasse automaksu, kuid inimeste teadlikkuse tõstmisega tuleb veel vaeva näha, leitakse saates.
    Lisaks kõlab saates nending, et Eestis kohtab jätkuvalt tihti suhtumist: mida rohkem, seda uhkem. Juttu tuleb sellestki, et kergemad autod pakuvad vägevamat sõiduelamust, ükskõik kui vähe mõni seda kuulda võib tahta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Margus Nõlvak: hinnake kirgi!
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Oodatav käibemaksutõus hoiab hindu kõrgel
Kaupmehed pole käibemaksu tõstmise ootuses veel hindu tõstnud, kuid teevad seda lähikuudel, rääkisid analüütikud.
Kaupmehed pole käibemaksu tõstmise ootuses veel hindu tõstnud, kuid teevad seda lähikuudel, rääkisid analüütikud.
Võlakirjad võluvad tavapäratu tootlusega Põhjalik juhend: kuidas võlakirju valida ja milliste riskidega arvestada
Võlakirjade peale on vähegi riskialtim investor ikka nina kirtsutanud, ja seda põhjusega, sest nende intressid on olnud vaid veidi paremad kui täht­ajalisel hoiusel. Kuid tänavu muutus kõik.
Võlakirjade peale on vähegi riskialtim investor ikka nina kirtsutanud, ja seda põhjusega, sest nende intressid on olnud vaid veidi paremad kui täht­ajalisel hoiusel. Kuid tänavu muutus kõik.
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: kuidas ma ümaraspäi endale kandilise sõbra sain
Äripäeva kolumnist-ettevõtjal Üllar "Myrakas" Priksil on nüüd toidukäru. Vaja läks vaid kasti õlut ja oma äripartnerit kiruvat naabrimeest.
Äripäeva kolumnist-ettevõtjal Üllar "Myrakas" Priksil on nüüd toidukäru. Vaja läks vaid kasti õlut ja oma äripartnerit kiruvat naabrimeest.
Margus Nõlvak: hinnake kirgi!
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Ettevõtted võiks rohepesust üht-teist juba teada – vähemalt enne, kui midagi väidavad
2021. aastal tegid peaaegu pooled ELis auditeeritud ettevõtted oma kommunikatsioonis mingil määral rohepesu, peamiselt oma keskkonnahoidlikkust ülehinnates või -mõjusid alahinnates. Kuidas rohepesu ära tunda, vältida ja ise valeväidetest hoiduda, on küsimus.
2021. aastal tegid peaaegu pooled ELis auditeeritud ettevõtted oma kommunikatsioonis mingil määral rohepesu, peamiselt oma keskkonnahoidlikkust ülehinnates või -mõjusid alahinnates. Kuidas rohepesu ära tunda, vältida ja ise valeväidetest hoiduda, on küsimus.
Auto|Piloot. Porsche 911 Turbo S peaks olema vägagi süüdi, aga … 911 sai 60!
Porsche 911 sai sel kuul 60. Juubilari hirmkiire luksusversioon Turbo S jätab selge mulje veel enne parklast välja jõudmist. Ja paneb 911 üle laiemalt mõtlema.
Porsche 911 sai sel kuul 60. Juubilari hirmkiire luksusversioon Turbo S jätab selge mulje veel enne parklast välja jõudmist. Ja paneb 911 üle laiemalt mõtlema.
USA valitsus lõpetab vähem kui 24 tunni pärast tõenäoliselt töö
USA kongressi liikmed kogunevad laupäeval, kuid neil pole selget plaani, kuidas lahendada tüli, mis võib aina tõenäolisemalt viia pühapäeval föderaalvalitsuse osalise sulgemiseni.
USA kongressi liikmed kogunevad laupäeval, kuid neil pole selget plaani, kuidas lahendada tüli, mis võib aina tõenäolisemalt viia pühapäeval föderaalvalitsuse osalise sulgemiseni.
Raadiohommikus: eelseisvast ostupaanikast Tallinna börsil ja vaenukõneseadusest
Riigikogus läbis kolmapäeval esimese lugemise vaenukõneseadus. See on saanud kriitikat nii opositsiooni poolt, aga ka väljastpoolt. Uurime riigikogu õiguskomisjoni esimehelt Eduard Odinetsilt, mis probleemi menetluses olev seadus täpselt lahendab ning miks ei piisa juba olemasolevast regulatsioonist. Teeme juttu ka sellest, kuidas koalitsioon plaanib obstruktsiooni seljatada ning kas riigieelarve vastuvõtmine praegusel kujul õnnestub.
Riigikogus läbis kolmapäeval esimese lugemise vaenukõneseadus. See on saanud kriitikat nii opositsiooni poolt, aga ka väljastpoolt. Uurime riigikogu õiguskomisjoni esimehelt Eduard Odinetsilt, mis probleemi menetluses olev seadus täpselt lahendab ning miks ei piisa juba olemasolevast regulatsioonist. Teeme juttu ka sellest, kuidas koalitsioon plaanib obstruktsiooni seljatada ning kas riigieelarve vastuvõtmine praegusel kujul õnnestub.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.