Artikkel
  • Juhid peaksid pandeemiaolukorras nägema suuri võimalusi

    Dr Anders Paalzow, Riia Stockholmi Majanduskooli (Stockholm School of Economics in Riga) rektor ja makroökonomist, jagab oma seisukohti COVID-19 kriisi mõjust majandusele ja selle tähendusest ärijuhtidele, ning arutleb, millist rolli peaksid täna mängima ärikoolid. Ta esitab oma vaateid oma kodukontorist Rootsis, riigis, mis suhtub viirusesse liberaalsemalt ning kus koolid, restoranid ja spordisaalid on endiselt avatud.
    Dr Anders Paalzow, Riia Stockholmi Majanduskooli rektor ja ökonomistFoto: Edmunds Brencis

    Mis saab Balti riikide majandustest?

    Olukordades, nagu täna, mil valitseb teadmatus, on väga oluline teha vahet sellel, mida me teame ja mide me ei tea. Me ei tea, kui sügavale majandus langeb ja kui kaua langus kestab ega ka seda, mis kuju see lõplikult võtab. Mida võime teatud kindlusega väita, on see, et kõik sõltub tõhusast reageerimisest rahvatervise hoidmise suhtes ning Balti riikide valitsuste ja Euroopa Liidu rakendatava majanduspoliitika tõhususest. Samuti võime öelda, et praegune erineb üsna palju eelmisest majanduslangusest, mille põhjustas finantskriis. Seekord tabas löök meid nii nõudluse kui ka „suure sulgemise“ (great lockdown) tagajärjel pakkumise poole pealt – sellega tuleb väljumispoliitikat koostades ja meetmeid valides kindlasti arvestada.

    Kuidas saavad ärijuhid jätkata tulemuslikku tööd, kui teadmatust on nii palju?

    Sellistes olukordades pöörab kogu maailm juhtidele teravdatud tähelepanu, toetudes nende otsustusvõimele ja arvamustele. Juhtidelt oodatakse teatud võimeid ja oskusi. Esiteks muutub kriitiline mõtlemine tähtsamaks kui kunagi varem. Kuna kaalul on väga palju, peate juhina suutma teha fakti- ja teaduspõhiseid otsuseid. Teiseks peate oma tegevust igal sammul reflekteerima, et tuvastada jooksvalt eelarvamusi ja märgata varjatud tahke, mis võivad otsuseid mõjutada. Kolmandaks on vaja empaatiavõimet, et juhtida meeskond sellest suure emotsionaalse stressi ja pinge situatsioonist läbi. Lõpuks peate osavalt kombineerima ettevõtlikkust ja vastutustunnet, leidmaks loomingulisi lahendusi, olles samas väga teadlik oma otsuste mõjust kõigile, keda need puudutavad.

    Milline on selles kõiges ühe ärikooli roll?

    Üks olulisemaid asju, mida teeme, on see, et aitame juhtidel areneda äsja kirjeldatud põhimõtete järgi. Me kujundame mõtteviisi, et ka tormistel aegadel saab avastada ja ära kasutada ainult praegu tekkivaid ainulaadseid võimalusi. Sel aastal käivitame uuendatud ärijuhtimise magistriõppeprogrammi (Executive MBA), mis aitab juhtidel teha tõelise arenguhüppe ja olla valmis muutusteks ning võtta enesekindlalt vastu väljakutseid. Oleme juhtimise õppekava oluliselt uuendanud. Tutvustame uusi võimalusi õppimiseks koos üliõpilastega teistest SSE magistriõppeprogrammidest Stockholmis ja Peterburis. Loomulikult säilitame need elemendid, mis aitasid meil SSE grupi koosseisus saada ajakirja Financial Times andmetel Põhjamaade ja Baltikumi populaarseimaks ärikooliks – õppejõud enam kui 10 erinevast riigist ja meie range finantsjuhtimise õppekava. Meie jaoks on oluline üliõpilaskonna mitmekesisisus ja võrdsed võimalused, mistõttu pakume stipendiume, millega katame silmapaistvalt heade tulemustega rahvusvahelistel õppuritel (ka ja Eestist) 50% õppemaksust.
    Lisateavet pandeemia ja selle mõju kohta Balti riikide majandusele, ettevõtetele ja nende juhtidele ning EMBA programmi kohta on võimalik saada, registreerudes 7. mai toimuvale veebiseminarile – täiendavat infot leiate SIIT.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.