21. november 1995
Jaga lugu:

Turud konkureerivad endiselt poodide ja selvehallidega

Toidukaupade osas pakuvad turud endiselt tugevat konkurentsi nii väiksematele toidupoodidele kui selvehallidele. Universaalsete kaubandusettevõtete osatähtsus toidukaupadega kauplemisel oli küsitluse andmetel selle aasta alguses vaatamata suuremate selvehallide lisandumisele väike.

Toidukaubad, mida ostetakse 3--5 korda nädalas, hangitakse põhiliselt elukohalähedasest poest. Näiteks leiba ostetakse 75% juhtudel elukohalähedasest poest, 16% turult ja 9% muust poest.

Toidukaubad, mida ostetakse 1--2 korda nädalas või harvem, ostetakse põhiliselt turult. Näiteks juustu ostmisel oli ostukanalite osatähtsus järgmine: turult 57%, elukohalähedasest poest 35% ja teistest poodidest 8%.

«Tulevikus hakkavad suuremad selvehallid siiski oluliselt vähendama väiksemate kaupluste osatähtsust,» ütles Emori suunajuht Aivar Voog. «Väiksemate poodide osakaal on juba selvehallide arvel vähenenud. Samal ajal on turu osatähtsus jäänud samaks ning ei ole ette näha, et see lähiajal muutuks.»

Kestvus- ja garderoobikaupade osas tehakse 50% ostudest spetsialiseeritud kauplustes, 20% Tallinna kaubamajas, 20% turul ja 10% mujal. Uute kaubanduskeskuste (Viru ärikeskus, Stockmann jt) rajamine teravdab oluliselt konkurentsi Tallinna jaekaubanduses. «Tööstuskaupade osas on olnud kaks põhilist tegijat -- Tallinna kaubamaja, kellel puudus võrdne konkurent, ja hulk väiksemaid spetsialiseeritud kauplusi,» lausus EMORi suunajuht Aivar Voog. «Nende osatähtsus väheneb seoses Viru ja Stockmanni kaubamajade avamisega. Universaalsete kaubandusettevõtete osatähtsus suureneb tulevikus kindlasti.»

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas