• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turud konkureerivad endiselt poodide ja selvehallidega

Toidukaupade osas pakuvad turud endiselt tugevat konkurentsi nii väiksematele toidupoodidele kui selvehallidele. Universaalsete kaubandusettevõtete osatähtsus toidukaupadega kauplemisel oli küsitluse andmetel selle aasta alguses vaatamata suuremate selvehallide lisandumisele väike.
Toidukaubad, mida ostetakse 3--5 korda nädalas, hangitakse põhiliselt elukohalähedasest poest. Näiteks leiba ostetakse 75% juhtudel elukohalähedasest poest, 16% turult ja 9% muust poest.
Toidukaubad, mida ostetakse 1--2 korda nädalas või harvem, ostetakse põhiliselt turult. Näiteks juustu ostmisel oli ostukanalite osatähtsus järgmine: turult 57%, elukohalähedasest poest 35% ja teistest poodidest 8%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Tulevikus hakkavad suuremad selvehallid siiski oluliselt vähendama väiksemate kaupluste osatähtsust,» ütles Emori suunajuht Aivar Voog. «Väiksemate poodide osakaal on juba selvehallide arvel vähenenud. Samal ajal on turu osatähtsus jäänud samaks ning ei ole ette näha, et see lähiajal muutuks.»
Kestvus- ja garderoobikaupade osas tehakse 50% ostudest spetsialiseeritud kauplustes, 20% Tallinna kaubamajas, 20% turul ja 10% mujal. Uute kaubanduskeskuste (Viru ärikeskus, Stockmann jt) rajamine teravdab oluliselt konkurentsi Tallinna jaekaubanduses. «Tööstuskaupade osas on olnud kaks põhilist tegijat -- Tallinna kaubamaja, kellel puudus võrdne konkurent, ja hulk väiksemaid spetsialiseeritud kauplusi,» lausus EMORi suunajuht Aivar Voog. «Nende osatähtsus väheneb seoses Viru ja Stockmanni kaubamajade avamisega. Universaalsete kaubandusettevõtete osatähtsus suureneb tulevikus kindlasti.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele