Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poliitikute arusaam lennuliiklusest

    Lennuliiklusteenistuse ASi loomine oli valitsuses arutusel juba mitmendat korda. Varem on lennuliiklusteenistuse iseseisvumisele vastu olnud kolm ministrit (rahandus-, kaitse- ja eurominister), kellelt lennuameti peadirektori Jaan Tamme kinnitusel on praeguseks kooskõlastus saadud. Tamme väitel oli seekord valitsuse istungil aktsiaseltsi loomise kavale ootamatult vastu peaminister Vähi, kes leidis, et riigile kuuluvate aktsiate kaudu ei suudeta ettevõtte tegevust piisavalt kontrollida.
    «Põhikirja projekt näeb ette, et kõik tehingud varaga ja põhikirja muudatused võivad jääda otseselt riigi otsustada,» kummutab Tamm valitsusjuhi kartused. Tema sõnade kohaselt on probleemi tegelikult tõstatanud riigikogu reformierakonna fraktsioon, kes soovib õhuruumi kasutamise eest laekuvat raha näha endiselt riigieelarves selle mahu suurendamiseks.
    Riigikogu liige reformierakonnast Heiki Kranich kinnitas, et praegusel kujul lennuameti reorganiseerimine reformierakonna fraktsiooni ei rahulda. «Küsimus on Eesti julgeolekus ja selles, missugune asutus kontrollib Eesti õhuruumi,» lausus Kranich. «Aktsiaseltsi näol on tegemist eraõigusliku juriidilise isikuga. Selle tegevust reguleerivad hoopis teised reeglid kui mingit riigistruktuuri.»
    Kranich lubas lahenduste leidmiseks jätkata konsultatsioone erakonnakaaslase teede- ja sideministri Kalev Kukega.
    Kalev Kuke ütlusel ei rahulda praegune olukord, kus lennuamet täidab lendude juhtimisel kommertsfunktsioone ning lendude juhtija ja kontrollija on üks organisatsioon, kedagi. Äriseadustik pakub ainuvõimalikuna välja tegevuse aktsiaseltsis.
    Samas tekitab Kuke sõnul aktsiaseltsi vormi andmine lennuliiklust juhtivale institutsioonile paljudes kõhklusi ja hirmu. «Ilmselt tuleb siin murda mitmeid psühholoogilisi barjääre,» lausus Kukk. «Seni ollakse veendumusel, et õhk on Eesti rahvuslik rikkus ja selle pealt saab teenida. Kahjuks on õhk ainult õhk ja see ei maksa midagi ilma sinna juurde kuuluvate teenusteta,» rääkis ta.
    Teede- ja sideministri kinnitusel peab uuel aastal midagi muutuma. «Navigatsioonitasude ja lennuameti lennujuhtimiskulude uuesti riigieelarvesse kirjutamine ei oleks lahendus,» ütles Kukk. Heiki Kranichi kinnitusel nähakse aga õhuruumi kasutamise eest laekuv raha ka järgmisel aastal riigieelarves ette. Lennuameti reorganiseerimise osas jõutakse kompromissini ilmselt tuleva aasta esimestel kuudel, ütles ta.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.