Kõige suuremaid kulutusi näeb ette Harju maavalitsus, kes taotleb ministeeriumilt 0,8--1,1 miljonit krooni. Harju maavalitsuse arenguosakonna peaspetsialisti Kalju Saartsi sõnul vajatakse 200 000--300 000 krooni uute bussiliinide käigushoidmiseks, ülejäänud summa eest ostetaks kolm-neli bussi reisijatevedu korraldavale ASile Harjumaa Liinid. «Oleme nõus busside ostmiseks kasutama ka protsendita laenu,» möönis Saarts.
Uutel liinidel sõitmine jäetakse kindlasti Harjumaa Liinide kätte. Selles bussifirmas on ka maavalitsuse osalus. Saartsi väitel ei oleks konkursi väljakuulutamisel mõtet, kuna Tallinna Autobussikoondise ASi omahind on kallim. Ühe bussiga sõitvad väikefirmad hääbuksid aga varem või hiljem, leidis ta. Harjumaal korraldavad bussiliiklust lisaks kahele eespool nimetatud firmale ka AS Maur, AS BMV KK ja Side Autobaas.
«On ükskõik, kes inimeste vedamisega tegeleb, kuid ühiskondliku transpordi mittetoetamine läheks riigile lõppkokkuvõttes kallimaks,» tunnistas teede- ja sideministeeriumi analüüsi ja eelarve büroo juhataja Karin Putnik. Riigieelarvest eraldati ministeeriumile selleks aastaks bussiliikluse doteerimiseks aga kokku 122,8 miljonit krooni, millest jaotamata on veel vaid miljon krooni. Seetõttu pakutakse esialgu Harju maavalitsusele lisadotatsiooni poole miljoni krooni ulatuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Neljapäeval otsustas Eesti Raudtee juhtkond ühisnõupidamisel Valga ja Võru maakonna juhtidega lükata 1. märtsini edasi reisiliikluse vähendamine neid maakondi läbivatel reisirongiliinidel. Rongiliikluse vähendamise edasilükkamise põhjus oli uuringute puudumine alternatiivsete transpordivõimaluste rakendamise kohta. Võru ja Valga maakonnast öeldi, et rongide asendamine bussidega nõuaks lisadotatsiooni vastavalt 500 000 ja 430 000 krooni.
Teiste maakondade lisaraha vajadus on väiksem. Ainsana ei kavatse rongiliikluse piiramise järel ministeeriumile dotatsioonitaotlust esitada Rapla maakond. Rapla maavalitsuse peaspetsialisti Tõnis Meesaagi kinnitusel pole valdadele esitatud järelepärimistele teravaid vastukajasid tulnud.
«Pealegi on bussiliiklust korraldavad erafirmad täiendavate liinilubade saamisel nõus võtma enda kanda ka kulud,» kommenteeris ta reisiliikluse olukorda Raplamaal.