• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • 08.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene ameerika Opel toodi rahva ette

Eile ametlikult avatud Genfi rahvusvahelise autonäituse üheks tõmbenumbriks on kindlasti Opeli mahtuniversaali Sintra esmaesitlus. Seni puudus Opelil sõiduk selles üha enam populaarsust koguvas klassis. Küll on mahtuniversaalide alal pikaajalised kogemused General Motorsi peamiselt USA turul tegutsevatel tütarfirmadel -- Pontiacil, Chevrolet'l, samuti General Motorsiga konkureerivatel Chrysleril/Plymouthil/Dodge'il/Eagle'il ja Fordil/Mercuryl.
Esirattaveoga Sintra töötati välja Opeli tehnokeskuse ja General Motorsi ühistöös. Tegu on esimese Opeliga, mida hakatakse tootma USAs.
Vaatamata mõningasele sugulusele Pontiac Transpordiga, on Sintra töötatud välja, arvestades Euroopa autoostjate harjumusi ja nõudeid. Nii mootor, ülekanne kui vedrustus pärinevad Opelilt, baasmudeliks on Opel Omega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mootor on kas 141 hj 2,2-liitrine R4-mootor või 201 hj 3,0-liitrine V6-jõuallikas. Viimane võimaldab kuni 202 km/h lõppkiirust. Alates 1997. aasta keskpaigast lisandub ka diiselmootor. Autot hakatakse tootma kahe erineva varustusastmega -- GLS ja CD. Kaheksakohalisel Sintral on mõlemal pool lükanduksed, mis hõlbustavad autosse sisenemist ja väljumist. Huvitav nüanss -- Sintra näol on tegu sõna otseses mõttes väikese autoga, sest ta on 149 mm lühem universaalkerega Omegast.
1998. aastaks kasvab mahtuniversaalide turg Euroopas 340 000 autoni aastas (2,4% kogu sõiduautoturust). Opel loodab sellest haarata 40 000 autot.
Saksamaal jõuab Sintra müüki novembris, enamus Euroopa riike saavad esimesed autod 1997. aasta algul.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele