Pankade kätte läheks sel juhul 49% Eurotunneli aktsiatest. Sellise päästeplaani pakkusid välja põhilised laenu andnud pangad: NatWest, Crédit Lyonnais, Midland ja Banque Nationale de Paris.
Inglismaa keskpank on soostunud saama vahendajaks ja lubanud mõjutada ka ülejäänud 225 pangast koosneva sündikaadi liikmeid Eurotunneli finantseerimisplaaniga nõustuma. See plaan võib luhtuda, juhul kui kasvõi üks investeerimispank on selle vastu.
Eurotunnel ei suuda maksta pankadele oma suurte võlgade intresse ja finantseerimisplaani üks punkte näeb ette alandada laenuintresside taset praeguselt 9,5 protsendilt umbes seitsmele protsendile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See eeldab, et Eurotunnel ja laenu andnud pangad pikendaksid omavahelist lepingut. Praeguse lepingu kohaselt on Eurotunnelil ainuõigus korraldada kanalialust rongiliiklust järgmise 57 aasta jooksul. Nüüd soovivad Eurotunnel ja pangad pikendada seda lepingut 99 aastani. Selle küsimuse peavad otsustama Prantsusmaa ja Suurbritannia valitsus.
Eurotunneli finantseerimise muutmise plaanid ei meeldi senistele firma osanikele, kes on juba tegelikult kaotanud sinna paigutatud raha. Osa aktsionäre on lubanud kaevata Eurotunneli kohtusse, kuna sisuliselt on Eurotunnel pankrotis ja pangad käituvad nagu pankrotihaldurid.
Prantsuse väikeosanikke esindav Adacte väidab, et pangad peaksid loobuma kahest kolmandikust Eurotunneli võlgade taotlusest. Teise aktsionäride huve kaitsva organisatsiooni, Eurotunneli aktsionäride assotsiatsiooni arvates peaksid pangad konverteerima aktsiad selle hinnaga, mida aktsionärid nende eest kunagi maksid.
Kui pangad tahavad muuta võlad aktsiateks praeguse ülimadala kursi järgi, siis oleks aktsionäride organisatsioon huvitatud pigem Eurotunneli pankrotti minekust, kui laseks pankadel osta aktsiad võileivahinnaga. KL