• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

D-terminaal ei saanud kokkulepitud ajal valmis

Hunt ütles, et ehitustööde edasilükkumise põhjustas terminaali vale mahamärkimine ehitusinstituudi poolt. Tallinna Sadam on esitanud instituudile ka oma pretensioonid, kuid pole veel vastust nendele saanud, lausus ta.
Hunt kinnitas, et terminaali uus mahamärkimine tõi kaasa täiendavaid kulutusi.
D-terminaali projekti maksumus oli 38 miljonit krooni, kuid Hunt ei osanud selle lõplikku maksumust eile veel öelda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisijateterminaali rajamiseks korraldas Tallinna Sadam oktoobris vähempakkumise. Siis kavandati ehitus lõpetada märtsi viimaseks päeval ja 15. maiks tuli krunt heakorrastada. Nüüd plaanitakse ehitustööd lõpetada 4. juunil ja samaks ajaks peavad valmima osaliselt ka teed ja platsid.
Olev Hundi sõnul pole terminaali valmimine seotud ühegi kohustava lepinguga. Valmiv terminaal hakkab esialgu teenindama vaid kahte laeva. Praegu teenindab neid laevu ajutine terminaal.
«Kui kõik ehituse alguseks vajalikud materjalid oleks õigel ajal valmis olnud, oleks objekt valminud juba aprillis,» ütles ASi Koger & Sumberg peadirektor Andres Koger, kelle firma teeb objektil sisetöid.
Kogeri sõnul selgus lepingu sõlmimisel, et tellija ei suutnud projektdokumente õigeks ajaks ettevalmistada. Ta ütles, et külma talve tõttu tuli ehitajatel teha palju lisatöid, mis muudab nii Koger & Sumbergi kui SRV Eesti Ehituse kasumi nullilähedaseks.
SRV Eesti Ehituse peadirektor Egon Mats, kelle firma ehitas terminaalihoone karbi, kinnitas, et firmal pole objektilt kasumit loota. «Peab õnnelik olema, et me üldse tööd saime,» lausus ta.
Olev Hunt ütleb, et lühikese ehitusaja tingis Tallinna Sadama soov anda terminaal kevadel käiku.
«Teha puuduliku projektdokumentatsiooniga pakkumust on sama hea kui solgiämbrist kala püüdmine,» lisas Andres Koger.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele