Hunt ütles, et ehitustööde edasilükkumise põhjustas terminaali vale mahamärkimine ehitusinstituudi poolt. Tallinna Sadam on esitanud instituudile ka oma pretensioonid, kuid pole veel vastust nendele saanud, lausus ta.
Hunt kinnitas, et terminaali uus mahamärkimine tõi kaasa täiendavaid kulutusi.
D-terminaali projekti maksumus oli 38 miljonit krooni, kuid Hunt ei osanud selle lõplikku maksumust eile veel öelda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Reisijateterminaali rajamiseks korraldas Tallinna Sadam oktoobris vähempakkumise. Siis kavandati ehitus lõpetada märtsi viimaseks päeval ja 15. maiks tuli krunt heakorrastada. Nüüd plaanitakse ehitustööd lõpetada 4. juunil ja samaks ajaks peavad valmima osaliselt ka teed ja platsid.
Olev Hundi sõnul pole terminaali valmimine seotud ühegi kohustava lepinguga. Valmiv terminaal hakkab esialgu teenindama vaid kahte laeva. Praegu teenindab neid laevu ajutine terminaal.
«Kui kõik ehituse alguseks vajalikud materjalid oleks õigel ajal valmis olnud, oleks objekt valminud juba aprillis,» ütles ASi Koger & Sumberg peadirektor Andres Koger, kelle firma teeb objektil sisetöid.
Kogeri sõnul selgus lepingu sõlmimisel, et tellija ei suutnud projektdokumente õigeks ajaks ettevalmistada. Ta ütles, et külma talve tõttu tuli ehitajatel teha palju lisatöid, mis muudab nii Koger & Sumbergi kui SRV Eesti Ehituse kasumi nullilähedaseks.
SRV Eesti Ehituse peadirektor Egon Mats, kelle firma ehitas terminaalihoone karbi, kinnitas, et firmal pole objektilt kasumit loota. «Peab õnnelik olema, et me üldse tööd saime,» lausus ta.
Olev Hunt ütleb, et lühikese ehitusaja tingis Tallinna Sadama soov anda terminaal kevadel käiku.
«Teha puuduliku projektdokumentatsiooniga pakkumust on sama hea kui solgiämbrist kala püüdmine,» lisas Andres Koger.