• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Peaminister lubas jätta kaitsetollid kehtestamata

    Peaministri ütlusel tooks tollibarjääri püstitamine kaasa hindade ja inflatsiooni tõusu. Kuna impordi käibemaksu laekub riigile oodatust vähem, kehtestatakse selle aasta juulis aastaks ajaks põllumajandussaaduste importimisel piirhinnad, millest alla kaupu deklareerida ei saa, kinnitas Vähi.
    Vähi sõnul tulenevad piirhinnad sissetoodavate kaupade maailmaturuhindadest, kuid on neist pisut väiksemad. Nii väheneb maksupettus piiril ja muutub mõttetuks aegunud toidukaupade Eestisse toomine, lisas ta.
    Tiit Vähi viitas oma sõnavõtus Saksa suurima panga, Deutsche Bank'i ekspertide hinnangule, mille järgi Eesti riskireiting on kõrgeim Balti ja ka Kesk-Euroopa endiste sotsialismimaade hulgas. Vähi lausus, et Eesti majanduspoliitika on olnud enam-vähem optimaalne.
    Vähi teatas, et 14. juunil kirjutatakse Vilniuses alla Eesti, Läti ja Leedu vabakaubanduskokkulepe, mis võimaldab Eesti põllumajandussaadusi turustada ka lõunapoolsetes naaberriikides.
    Peaminister kinnitas ettevõtjaile, et valitsus ei kavanda Eesti maksusüsteemis olulisi muutusi ja üldine maksukoormus ei suurene. «Pigem võib see ettevõtetel tuleval aastal 0,5% võrra väheneda,» märkis Vähi.
    Et Eesti tööstuse ja põllumajanduse hetkeseis pole kuigi roosiline, kaalub valitsus Vähi sõnul erastatud ettevõtetele mõningate soodustuste tegemist nii järelmaksutingimuste kui ka tööhõivekohustuste osas.
    Peaministri pidulikule vastuvõtule Tartu ülikooli ajaloomuuseumis olid tulnud Tartu ja Lõuna-Eesti ettevõtjad ja avaliku elu tegelased. Tartu lennujaama direktorile Rein Margile ütles Vähi, et kui lennujaam ei hakka end ise ära tasuma, tuleb see munitsipaliseerida või erastada. «Näiteks Ungaris on vaid üks riiklik tsiviillennuväli,» märkis peaminister.
    Äripäeva küsimusele Tallinna--Tartu kiirtee rajamise kohta ütles Vähi, et lisaks sellele magistraalile ja Via Balticale on räägitud ka Helsingi ja Tallinna ning mandri ja Saaremaa vahelisest tunnelist. «Kõik need projektid saavad kindlasti kunagi teoks, aga ma pole kindel, et see juhtub sel sajandil,» sõnas ta.
    Peaministrit saatsid Tartus justiitsminister Paul Varul, rahandusminister Mart Opmann ja koonderakonna ladvikusse kuuluvad riigikogulased Mart Siimann, Mati Meos ja Olev Raju.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Evergrande jättis intressid ja töötajate palgad tasumata Pankrotini on veel 30 päeva armuaega
Pankrotiohus Hiina kinnisvararendaja Evergrande ei ole andnud ühtegi sõnumit selle kohta, et eilse tähtajaga 83,5 miljoni dollari suurune intressimakse tehakse. Ettevõte ei ole maksnud elektriautode üksuse töötajatele ka palka, vahendab Bloomberg.
Pankrotiohus Hiina kinnisvararendaja Evergrande ei ole andnud ühtegi sõnumit selle kohta, et eilse tähtajaga 83,5 miljoni dollari suurune intressimakse tehakse. Ettevõte ei ole maksnud elektriautode üksuse töötajatele ka palka, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Estraveli omanik: eelmine kriis oli võrreldes praegusega lasteaed
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.