Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saareriigist mereriiki kaup loomulikult laevaga

    Inglismaa toiduained ei ole sealsete lehmade hullustumise tõttu praegu populaarsed. Ka Eesti kliendid ei esita ekspedeerijatele eriti tihti soovi sealsete toiduainete transportimiseks. See ei tähenda aga sugugi, et kau--bavahetus saareriigiga puudub. Tuuakse kõikvõimalikku ehituskauppa, majapidamistarbeid, elektroonikat jne. Tavaliselt on tellijad väiksemad firmad, kes lasevad mõnest Inglismaa hulgifirmast tuua korraga väikestes kogustes mitut toodanguartiklit. Ühest kohast ostmine on ju soodsam.
    Seekordse hinnapakkumuse mõõtühikuks olevat euroalust ei ole varem pakkumustes esinenud. Seetõttu on mõtet tutvuda tema mahutavusnäitajatega. Treileri maksimaalne sisekõrgus on 2,55 meetrit. Sellise kõrgusega treilerisse mahutatakse tavaliselt kuni kahe meetri kõrguse laadungiga euroaluseid. Sedagi vaid juhul, kui on tegemist kergekaalulise kaubaga. Maksimaalset kõrgust ei ole võimalik ära kasutada teedel kehtivate koormakaalu piirangute tõttu. Kuna treilerisse mahub 33 kaubaalust jääb ühe aluse kaal alla tonni ja keskmiseks kõrguseks kujuneb 1,5 meetrit.
    Täislaaditud treilerid pannakse laevale. Alternatiiv on merel seilamise asemel sõita mandri-Euroopasse rongiga La Manche'i väina all kulgeva eurotunneli kaudu. Mandrile jõudes tuleb aga alustada vaevalist pikka teekonda läbi Euroopa riikide ja üle nende piiride. Taoline teekond Eestisse tundub nii kole ja pikk, et tänastest hinnapakkujatest ei soovi keegi hakata seda üritama. Pealegi on eurotunneli läbimine rongiplatvormil kallis lõbu. Tunduvalt mugavam on lasta koorem Inglismaal laevale panna ja jääda Eestis ootama, kuni ta jõuab lähisadamatesse Stockholmi või Helsingisse.
    Võimatu ei ole ka koorma kohene Tallinna saabumine. Viimast võimaldab Eesti Merelaevanduse regulaarliin Fellingstone'ist Tallinna, mis väljub korra nädalas. Valdav enamik tänastest pakkujatest eelistab siiski naabrite sadamaid. Sinna pääseb tihedamini kui korra nädalas. Ilmselt on see seotud ka ekspedeerijate koostööpartneritega.
    Mõned ekspedeerimisfirmad väidavad, et kliendid eelistavad tihti Soomele Rootsi sadamaid. Tegemist on psühholoogilise barjääriga. Ei mõisteta, kuidas tuleb kaup 80 kilomeetri kauguselt Helsingist tervelt 2--3 päeva. Stockholmist tuleb koorem sama kaua, kuigi ta on tunduvalt kaugemal.
    AS In Time on ainus, kes ei sõida koormaga Skandinaaviani, vaid pakub maabumist juba Saksamaal või Klaipedas. Eelistatumaks peavad ise Klaipedat, kuna siis tuleb edasisel teekonnal ületada vähem riigipiire.
    Skandinaavia laevaliinidest on In Time loobunud, kuna Helsingi ja Stockholmi sadamate kasutamine nõuab Inglismaalt Eestisse jõudmiseks kahte laevasõitu. See võib transpordi kallimaks muuta.
    Kahe euroaluseline kogus tuuakse vaid terminaalini. Vedu ukseni toimub kliendi erisoovil lisatasu eest. Reeglina toimitakse niimoodi kõigi kuni alla kolme tonniste koormate puhul. Iseenesestmõistetavaks muutub ukseni vedu kolmest tonnist suuremate kogustega.
    - ASi Baltfood müügigrupi juht Tiiu Sõnajalg:
    Kauba müüja paneb Inglismaal ise kauba konteineriga laevale. Tallinna sadamast veab konteineri meie kätte Eesti Merelaevanduse auto. Põhiliselt oleme toonud Inglismaalt kodukeemiat ja koeratoitu. Praegu on see küll mõnevõrra soikunud.
    - ASi Aardla Hulgikaup müügijuht Einar Koha:
    Inglismaa on kauge ja transpordikulud lähevad liiga suureks. Meil on niigi transpordi osakaal kauba omahinnas ligi 20%, mis on palju. Seetõttu ei too me Inglismaalt midagi.
    Üldiselt kasutame Euroopast kauba toomiseks mitmeid erinevaid firmasid. Tavaliselt pöördume otse autofirma poole, kellel on Eestisse tagasisõidul tühi haagis. Selliseid pakkumisi otsida ei ole vaja neid on piisavalt palju. Rohkem oleme kasutanud Tallinna RS Transi.
  • Hetkel kuum
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Musk kergitas oma tehistaibu idu väärtuse 18 miljardini
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Suri kommunaalärimees Nikolai Ossipenko
Esmaspäeval suri 65aastane mõjukas ettevõtja ja munitsipaalpoliitik Nikolai Ossipenko, keda prokuratuur kahtlustas korruptsioonikuritegudes, teatas Põhjarannik.
Esmaspäeval suri 65aastane mõjukas ettevõtja ja munitsipaalpoliitik Nikolai Ossipenko, keda prokuratuur kahtlustas korruptsioonikuritegudes, teatas Põhjarannik.
Cleveron sai uue tegevjuhi
Cleveroni uueks tegevjuhiks ja juhatuse esimeheks sai Per Klavsen, kes varem on töötanud tippjuhina nii kasvuettevõtetes kui ka rahvusvahelistes korporatsioonides nagu Canon või Pay Complete.
Cleveroni uueks tegevjuhiks ja juhatuse esimeheks sai Per Klavsen, kes varem on töötanud tippjuhina nii kasvuettevõtetes kui ka rahvusvahelistes korporatsioonides nagu Canon või Pay Complete.