• OMX Baltic0,33%301,02
  • OMX Riga−0,02%892,81
  • OMX Tallinn−0,13%2 066
  • OMX Vilnius0,31%1 206,23
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,19%8 805,83
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,38
  • OMX Baltic0,33%301,02
  • OMX Riga−0,02%892,81
  • OMX Tallinn−0,13%2 066
  • OMX Vilnius0,31%1 206,23
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,19%8 805,83
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,38
  • 19.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELile ei meeldi Soome boonussüsteem

Soome liikluskindlustuse boonussüsteem premeerib seda juhti, kes ei tee avariisid.
Esimesel autojuhtimise aastal autojuht liikluskindlustuse maksmisel soodustust ei saa, kuid alates teisest aastast hakkab see kasvama ning 13. avariideta sõitmise aastal on see juba 70% liikluskindlustusmaksust. Loomulikult tähendab see aastas sadade ja isegi tuhandete markade säästmist kindlustuse põhimaksu tasumisel.
Seoses Soome astumisega Euroopa Liitu on riigi kindlustusturg muutunud tunduvalt liberaalsemaks ja järelevalve selle üle on muutunud eelkontrollist järelkontrolliks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Varem kehtis Soomes süsteem, mille kohaselt pidid kindlustusfirmad kindlustusmaksu eelnevalt sotsiaal- ja tervishoiuministeeriumiga kooskõlastama. Kõigil firmadel olid üldjoontes ühesugused maksud.
ELi kindlustusdirektiivi kohaselt on aga selline süsteem keelatud. Direktiivi kohaselt võib kindlustusfirma igal liikmesmaal kehtestada kindlustusmaksu iseseisvalt. Ja järelevalveamet kontrollib tagantjärele, et firmad oleksid piisavalt maksevõimelised.
Nüüd, kui Soome on liikluskindlustuses säilitanud kohustusliku boonussüsteemi, siis peab EL seda oma direktiivi rikkumiseks ja nõuab Soomelt selgitust. Sama saatus ootab ka Prantsusmaad ja Belgiat, kus kehtib analoogne boonussüsteem.
Soome põhjendab oma boonussüsteemi kliendi kasulikkuse seisukohalt.
Kui kõigil firmadel on ühesugune süsteem, siis on kindlustajal näiteks väga hõlpus vahetada firmat, sest sama suur boonus säilib ka uues firmas.
Teiseks muutuks liikluskindlustuse hindade võrdlus kliendi jaoks keeruliseks, kui eri firmades on erisugune boonussüsteem.
Soome kindlustusfirmade keskliidu juhataja Lea Mäntyniemi tõdes, et kui ELi komisjoni eitava seisukoha peaks ELi kohus kinnitama, siis peab Soome, aga ka Prantsusmaa ja Belgia oma senisest boonussüsteemist loobuma. AL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele