• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 19.06.96, 01:00

ELile ei meeldi Soome boonussüsteem

Soome liikluskindlustuse boonussüsteem premeerib seda juhti, kes ei tee avariisid.
Esimesel autojuhtimise aastal autojuht liikluskindlustuse maksmisel soodustust ei saa, kuid alates teisest aastast hakkab see kasvama ning 13. avariideta sõitmise aastal on see juba 70% liikluskindlustusmaksust. Loomulikult tähendab see aastas sadade ja isegi tuhandete markade säästmist kindlustuse põhimaksu tasumisel.
Seoses Soome astumisega Euroopa Liitu on riigi kindlustusturg muutunud tunduvalt liberaalsemaks ja järelevalve selle üle on muutunud eelkontrollist järelkontrolliks.
Varem kehtis Soomes süsteem, mille kohaselt pidid kindlustusfirmad kindlustusmaksu eelnevalt sotsiaal- ja tervishoiuministeeriumiga kooskõlastama. Kõigil firmadel olid üldjoontes ühesugused maksud.
ELi kindlustusdirektiivi kohaselt on aga selline süsteem keelatud. Direktiivi kohaselt võib kindlustusfirma igal liikmesmaal kehtestada kindlustusmaksu iseseisvalt. Ja järelevalveamet kontrollib tagantjärele, et firmad oleksid piisavalt maksevõimelised.
Nüüd, kui Soome on liikluskindlustuses säilitanud kohustusliku boonussüsteemi, siis peab EL seda oma direktiivi rikkumiseks ja nõuab Soomelt selgitust. Sama saatus ootab ka Prantsusmaad ja Belgiat, kus kehtib analoogne boonussüsteem.
Soome põhjendab oma boonussüsteemi kliendi kasulikkuse seisukohalt.
Kui kõigil firmadel on ühesugune süsteem, siis on kindlustajal näiteks väga hõlpus vahetada firmat, sest sama suur boonus säilib ka uues firmas.
Teiseks muutuks liikluskindlustuse hindade võrdlus kliendi jaoks keeruliseks, kui eri firmades on erisugune boonussüsteem.
Soome kindlustusfirmade keskliidu juhataja Lea Mäntyniemi tõdes, et kui ELi komisjoni eitava seisukoha peaks ELi kohus kinnitama, siis peab Soome, aga ka Prantsusmaa ja Belgia oma senisest boonussüsteemist loobuma. AL

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele