• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 12.08.96, 01:00

Euroopa Liit kontrollib lennufirmade koostööd

«Üks või kaks liitu, mille turuosa on väike, konkurentsi oluliselt ei mõjuta. Kui aga turgu valitsevad järjest enam suured lennuliidud, on sellel muidugi teine mõju,» ütles Kinnock.
Põhjus, mis ajendas ELi komisjoni lennuliite luubi alla võtma, oli suve algul välja kuulutatud liit British Airwaysi ja American Airlinesi vahel, mille tulemusel sünniks maailma suurim lennufirma, millele kuuluks ligi 70 protsenti Suurbritannia ja USA turust.
Konkurendid protesteerisid kohe ning ELi komisjon otsustas, et võtab uurimise alla ka kõik varasemad lennufirmade liidud.
«Kui me ei oleks koostööd SASi ja Lufthansa, KLMi ja Northwesti, Swissairi ja Sabena ning Austrian Airlinesi ja Delta vahel uuesti vaatluse alla võtnud, oleksid inimesed paari kuu pärast ärganud ja küsinud, mis meil teoksil on,» ütles Kinnock.
Sellega seatakse küsimuse alla ka SASi ja Lufthansa koostöö Ameerika lennufirmaga United Airlines, mis Lufthansa jaoks algas 1993. a ning SASi jaoks pärast pikki läbirääkimisi tänavu aprillis.
Vaba konkurents õhus ja maal, kus kõik ettevõtted on majanduslikult elujõulised ning riigi abist sõltumatud, tõhustatud turvameetmed, õhuruumi ühine kontrollimine, ilma ummikuteta nii lennujaamades kui õhus -- selline on Kinnocki eesmärk lennunduse alal. Euroopa Liidu jaoks edeneb asi aeglaselt.
Erahuvidega lennufirmad, nagu SAS, British Airways, Lufthansa ja KLM, on kõige kriitilisemalt meelestatud selle vastu, et Euroopa Liidu õhuruumi avamine kulgeb nii aeglaselt.
«Jah, aga ma ei kuule kunagi lennufirmasid kaebavat selle üle, et piletihinnad ei lange nii, nagu see suurema konkurentsi puhul olema peaks. See on aga üks eesmärk kavandatava piirangute kõrvaldamise puhul,» ütles Kinnock. DI

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele