• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2250,76%34 640,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2250,76%34 640,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 12.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit kontrollib lennufirmade koostööd

«Üks või kaks liitu, mille turuosa on väike, konkurentsi oluliselt ei mõjuta. Kui aga turgu valitsevad järjest enam suured lennuliidud, on sellel muidugi teine mõju,» ütles Kinnock.
Põhjus, mis ajendas ELi komisjoni lennuliite luubi alla võtma, oli suve algul välja kuulutatud liit British Airwaysi ja American Airlinesi vahel, mille tulemusel sünniks maailma suurim lennufirma, millele kuuluks ligi 70 protsenti Suurbritannia ja USA turust.
Konkurendid protesteerisid kohe ning ELi komisjon otsustas, et võtab uurimise alla ka kõik varasemad lennufirmade liidud.
«Kui me ei oleks koostööd SASi ja Lufthansa, KLMi ja Northwesti, Swissairi ja Sabena ning Austrian Airlinesi ja Delta vahel uuesti vaatluse alla võtnud, oleksid inimesed paari kuu pärast ärganud ja küsinud, mis meil teoksil on,» ütles Kinnock.
Sellega seatakse küsimuse alla ka SASi ja Lufthansa koostöö Ameerika lennufirmaga United Airlines, mis Lufthansa jaoks algas 1993. a ning SASi jaoks pärast pikki läbirääkimisi tänavu aprillis.
Vaba konkurents õhus ja maal, kus kõik ettevõtted on majanduslikult elujõulised ning riigi abist sõltumatud, tõhustatud turvameetmed, õhuruumi ühine kontrollimine, ilma ummikuteta nii lennujaamades kui õhus -- selline on Kinnocki eesmärk lennunduse alal. Euroopa Liidu jaoks edeneb asi aeglaselt.
Erahuvidega lennufirmad, nagu SAS, British Airways, Lufthansa ja KLM, on kõige kriitilisemalt meelestatud selle vastu, et Euroopa Liidu õhuruumi avamine kulgeb nii aeglaselt.
«Jah, aga ma ei kuule kunagi lennufirmasid kaebavat selle üle, et piletihinnad ei lange nii, nagu see suurema konkurentsi puhul olema peaks. See on aga üks eesmärk kavandatava piirangute kõrvaldamise puhul,» ütles Kinnock. DI

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele