• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit kontrollib lennufirmade koostööd

«Üks või kaks liitu, mille turuosa on väike, konkurentsi oluliselt ei mõjuta. Kui aga turgu valitsevad järjest enam suured lennuliidud, on sellel muidugi teine mõju,» ütles Kinnock.
Põhjus, mis ajendas ELi komisjoni lennuliite luubi alla võtma, oli suve algul välja kuulutatud liit British Airwaysi ja American Airlinesi vahel, mille tulemusel sünniks maailma suurim lennufirma, millele kuuluks ligi 70 protsenti Suurbritannia ja USA turust.
Konkurendid protesteerisid kohe ning ELi komisjon otsustas, et võtab uurimise alla ka kõik varasemad lennufirmade liidud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kui me ei oleks koostööd SASi ja Lufthansa, KLMi ja Northwesti, Swissairi ja Sabena ning Austrian Airlinesi ja Delta vahel uuesti vaatluse alla võtnud, oleksid inimesed paari kuu pärast ärganud ja küsinud, mis meil teoksil on,» ütles Kinnock.
Sellega seatakse küsimuse alla ka SASi ja Lufthansa koostöö Ameerika lennufirmaga United Airlines, mis Lufthansa jaoks algas 1993. a ning SASi jaoks pärast pikki läbirääkimisi tänavu aprillis.
Vaba konkurents õhus ja maal, kus kõik ettevõtted on majanduslikult elujõulised ning riigi abist sõltumatud, tõhustatud turvameetmed, õhuruumi ühine kontrollimine, ilma ummikuteta nii lennujaamades kui õhus -- selline on Kinnocki eesmärk lennunduse alal. Euroopa Liidu jaoks edeneb asi aeglaselt.
Erahuvidega lennufirmad, nagu SAS, British Airways, Lufthansa ja KLM, on kõige kriitilisemalt meelestatud selle vastu, et Euroopa Liidu õhuruumi avamine kulgeb nii aeglaselt.
«Jah, aga ma ei kuule kunagi lennufirmasid kaebavat selle üle, et piletihinnad ei lange nii, nagu see suurema konkurentsi puhul olema peaks. See on aga üks eesmärk kavandatava piirangute kõrvaldamise puhul,» ütles Kinnock. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele