Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Kütus aktsiaseltsiks
Milline osa aktsiatest müüa, see on juba tuleviku küsimus, sõnas Kalev Pikaru. Praegu on põhiprobleem, kui suur peaks olema Eesti Kütuse aktsiakapital, lisas ta. «Eks ta teeb erastamise kergemaks küll, kui müüa aktsiaid, mitte ettevõtet,» kommenteeris Eesti Kütuse peadirektor Toomas Saks.
Kalev Pikaru sõnul on ASi Eesti Kütus loomise tähtaeg plaani järgi enne 1. septembrit. Tähtaeg on tõenäoline, sest paberid on ammu valmis, kinnitas Toomas Saks.
Eesti Kütuse koosseisu jääks plaani järgi vaid kaks-kolm kõige tulusamat terminaali, märkis Pikaru. «Üks väheseid, mis normaalselt töötab, on Rakveres, veel Haapsalus,» täpsustas ta. Ülejäänud aga müüakse esimesel võimalusel, lisas Pikaru.
Samas tunnistas ta, et terminaalidele on raske ostjat leida. «Näiteks Eesti Kütuse halvim, Kohtla-Järve terminaal, tuleks müüa nii ruttu kui võimalik iga hinna eest,» teatas ta.
Toomas Saksa sõnul mõningane huvi terminaalide ostmise vastu siiski on. «Siin on olnud kosilasi,» mainib ta. Tegemist on kütust vahendavate erafirmadega, märgib Saks.
«Üritame võlanõuded maha saada, et teha Eesti Kütusest korralik aktsiaselts,» teatas Pikaru. Tema väitel on läbirääkimised AA-Õligrupiga tulemuslikud. «Lahendus on lähiajal tulekul,» kinnitas Pikaru. «Arvan, et AA-Õligrupi nõue läheb täitmisele.»
Pikaru sõnul on tänaseks ajatatud ka Eesti Kütuse 35,5 miljoni krooni suurune võlg maksuametile ja sarnast lahendust otsib firma rahandusministeeriumi 52 miljoni kroonise võlanõude tasumiseks.
«Teoreetiliselt on võimalik võlad ka kustutada, kui ettevõte on erastamisnimekirjas ja erastamisagentuur rahandusministeeriumile ettepaneku teeb,» lausus Pikaru.